صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دورنما

لس‌آنجلس تایمز امریکا

تحقیقات درباره مظنون تیراندازی‌های اخیر در لس آنجلس نشان می‌دهد او تمایلات یهودی‌ستیزی در کارنامه‌‌اش دارد و همین باعث شده او دست به دو رشته تیراندازی اخیر که هر دو علیه یهودیان بوده است، بزند. از همین رو یهودیان امریکایی در خصوص تمایلات یهودی‌ستیزی که افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد، نگران هستند.

 

ایندیپندنت بریتانیا

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس بنا دارد در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان دو برابر شدن کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین شود. او در حالی چنین تصمیمی دارد که لندن اخیراً نیز تصمیم گرفته جت‌های جنگنده خود را راهی اوکراین کند. او معتقد است، افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین می‌تواند امنیت ناتو را فراهم آورد.

 

حریت دیلی نیوز ترکیه

بر اثر زلزله ویرانگر هفته پیش ترکیه بسیاری از آثار باستانی در 11 استانی که تحت تأثیر آثار زلزله قرار گرفتند، فرو ریخت و از دست رفت. وضعیت شماری از این بناها نیز خطرناک است و هر لحظه امکان فرو ریختن آنها می‌رود. با این حال خبر خوش آن است که برخی از بنا‌ها هنوز سالم و سرپا و از آثار زلزله در امان مانده‌اند.

 

پاکستان تودی پاکستان

عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف خبر داده، جنبش جدیدی با نام «بازداشت داوطلبانه» راه‌اندازی شده است که می‌تواند منجر به ساقط کردن دولت اسلام‌آباد شود. به گفته او این جنبش کار خود را از لاهور شروع می‌کند و سپس وارد شهرهای بزرگ می‌شود. او گفته است، از آنجا که دولت آنان را از زندان می‌ترساند، آنها می‌خواهند دولت را به چالش بکشانند.

جستجو
آرشیو تاریخی