صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و یک - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

اخراج هیأت اسرائیلی از نشست اتحادیه آفریقا
مسئولان امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا، هیأت رژیم‌صهیونیستی را که از تل‌آویو برای شرکت در این اجلاس به آدیس‌آبابا آمده بود، به‌رغم نفوذ هیأت با استفاده از کارت ورود افراد دیگر، از سالن اجلاس اخراج کردند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری سما، این هیأت مدعی شد برای حضور در جلسه افتتاحیه اجلاس اتحادیه آفریقا دعوتنامه داشته اما نتوانسته است آن را ثابت کند و در نتیجه نیروهای امنیتی، آنها را به زور از سالن اخراج کردند.
سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در واکنش به این اخراج گفت: «غم‌انگیز است که می‌بینیم اتحادیه آفریقا توسط کشورهای افراطی مانند الجزایر و آفریقای‌جنوبی که توسط ایران هدایت و کنترل می‌شوند به گروگان گرفته شده است.
اخراج هیأت اسرائیلی ثابت می‌کند رژیم‌صهیونیستی نه تنها نمی‌تواند ادعا کند موفق به عضویت ناظر در اتحادیه آفریقا شده، بلکه برعکس روند اخراج این هیأت نشان می‌دهد رژیم اشغالگر از سوی اتحادیه آفریقا طرد شده است.


کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی یک موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد که دومین پرتاب موشکی در سال‌جاری میلادی به شمار می‌رود. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی جزئیات دیگری از این پرتابه ارائه نکرده و برد، ارتفاع و سرعت آن را مشخص نکرده است. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن نیز اعلام کرده، موشک کره شمالی احتمالاً درون منطقه اقتصادی انحصاری کشورش در غرب جزیره هوکایدو فرود آمده است. به دنبال انتشار این خبر، دفتر نخست‌وزیری ژاپن با وزرای مرتبط تشکیل جلسه اضطراری داد تا داده‌های مرتبط با این شلیک موشکی جمع‌آوری و بررسی شوند.

 

شک هیلی به سلامت عقلی بایدن و ترامپ
سفیر سابق دولت امریکا در سازمان ملل که اخیراً نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد، در سخنرانی به مناسبت شروع کارزار انتخاباتی‌اش سلامت عقلی جو بایدن و دونالد ترامپ را زیر سؤال برد. به گزارش روزنامه دالاس نیوز، نیکی هیلی به هوادارانش در کارولینای جنوبی گفت: «دوران اوج امریکای ما هنوز سپری نشده است. مسأله این است که دوران اوج سیاستمداران ما گذشته است. در امریکایی که مد نظر من است، یک سیاستمداران دائمی بالاخره بازنشسته خواهد شد. ما محدودیت دوره برای نمایندگی کنگره و آزمایش‌های الزامی برای صلاحیت عقلی برای سیاستمداران بالای ۷۵ سال خواهیم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی