صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دورنما

چاینا دیلی
چین

به گفته مقامات و کارشناسان چین سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به چین، حاکی از حمایت دوجانبه دو کشور و همچنین تعهد آنها برای توسعه روابط دو جانبه در کنار ارتقای صلح و توسعه و رفاه در خاورمیانه و به تبع آن جهان است. شی جین پینگ در اولین سفر رئیسی به چین، درباره نگرانی‌های مشترک دو کشور نیز با وی به تبادل‌نظر خواهد پرداخت.

 

نشنال
امارات

کلاوس شاوب، مؤسس و مدیر اجرایی فروم جهانی اقتصاد در کنفرانسی که در دوبی برگزار شد، در سخنانی تأکید کرد، تحول سریع در همه زمینه‌های اقتصادی در جهان، برای بشر اهمیت زیادی دارد. با این حال آنچه مهم است، این است که آینده مشترک همه انسان‌ها در معرض خطری جدی است. شاید بحران اقتصادی کنونی چندان جدی نباشد اما باید تحولات را بدرستی مدیریت کرد.

 

لاوانگاردیا
اسپانیا

آسمان تبدیل به جایی خطرناک شده و با پرواز اشیای ناشناس و مرموز، امریکا نظارت هوایی خود را تشدید کرده است. اما مسأله این است که امریکا در مواجهه با این اشیای پرنده آسان‌ترین راه را انتخاب کرده است. این راه تخریب و ناگهان ساقط کردن این اشیا است. اما یک ترس جدی هم وجود دارد و آن وقوع جنگ سردی جدید است که این بار می‌تواند با چین باشد.

 

لا ناسیون
آرژانتین

دولت اعلام کرده است، تورم در ماه ژانویه‌ای که گذشت، شتاب گرفت و به 6 درصد رسید. دولت در عین‌حال وعده داده است، این تورم را به‌طرز قابل توجهی کاهش دهد. این در حالی است که در بین کالاهایی که تورم بالایی را داشته‌اند، گوشت جایگاهی بالاتر از دیگر اقلام دارد و دولت بر آن است میزان آن را کاهش دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی