صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

رقیب دونالد ترامپ به میدان آمد

نیکی هیلی، نماینده سابق امریکا در سازمان ملل از کاندیداتوری خود در حزب جمهوری خواه برای تصدی پست ریاست جمهوری امریکا در انتخابات آتی خبر داد. به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی در یک فایل تصویری در صفحه خود در توئیتر تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که نسل جدیدی از رهبری، مسئولیت‌های مالی و تأمین مرزها و تقویت کشورما و افتخار ما و اهداف‌مان را
برعهده بگیرند.

 

کانادا: از سفر به بلاروس بپرهیزید

مقامات کانادا از شهروندان این کشور خواستند تا به خاطر آنچه «اوضاع ژئوپلیتیکی بی‌ثبات» توصیف کردند، از سفر به بلاروس اجتناب کنند. به گزارش عرب اوز مدیا، دولت کانادا در بیانیه خود مدعی شده است: «به خاطر خطر اجرای گزینشی و دلبخواه قوانین محلی و درگیری مسلحانه میان روسیه و اوکراین، از سفر به بلاروس اجتناب کنید.»
پیش از کانادا نیز وزارت امور خارجه فرانسه توصیه مشابهی را مطرح کرده بود.

 

انصارالله: تحرکات امریکا
در یمن افزایش یافته است

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد که ادعاهای امریکا درباره محموله‌های سلاح نشان دهنده رویکرد متجاوزانه و جنایتکارانه و توطئه‌های این کشور علیه یمن است.
به گزارش المیادین، علی القحوم همچنین تأکید کرد: «برخورد متجاوزانه امریکا در این مرحله رو به افزایش است.
حضور نظامی امریکا در مقابل سواحل یمن و باب المندب و حضرموت و المهره و ایجاد پایگاه‌های نظامی افزایش یافته است و امریکا به حمایت از سلفی‌ها، تروریست‌های القاعده و داعش در مناطق اشغال شده می‌پردازد.»

 

افزایش یهود‌ستیزی  در امریکا

یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های حامی یهودیان در امریکا از کاخ سفید خواست تا اقدامات بیشتری در راستای مقابله با یهودستیزی و «تنفر از یهودیان» انجام دهد.
به گزارش راشا تودی، نظرسنجی سالانه یهودستیزی کمیته یهودیان امریکا برای سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داد، ۴۱ درصد از یهودیان امریکایی در امریکا احساس امنیت کمتری می‌کنند، در حالی که این آمار در سال ۲۰۲۱ میلادی ۳۱ درصد بود. از هر چهار شرکت‌کننده در این نظرسنجی یک نفر گزارش داده که شخصاً هدف یهودستیزی قرار گرفته است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی