صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

دور جدید بازداشت اسلامگرایان در تونس

دستگاه امنیتی تونس، دور جدید بازداشت‌ها در این کشور را کلید زد و در نخستین گام، یک عضو ارشد جنبش النهضه به عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف دولت را بازداشت کرد. گزارش‌ها همچنین حاکی از بازداشت شماری دیگر از مخالفان دولت است.
به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، نیروهای امنیتی نورالدین البحیری، از اعضای ارشد جنبش النهضه را بازداشت کردند. در همین حال وکیل رادیو موزائیک اف‌ام تونس که یکی از مراکز اطلاع‌رسانی اصلی این کشور به شمار می‌رود، اعلام کرد که نیروهای امنیتی به منزل نور‌الدین بوطار، مدیر این رادیو یورش بردند و وی را نیز بازداشت کردند. شنبه شب نیز عبدالحمید الجلاصی، عضو پیشین جنبش النهضه به عنوان اصلی‌ترین حزب مخالف رئیس جمهور این کشور بازداشت شده بود. کمال‌اللطیف، یکی از تاجران بزرگ تونس نیز از دیگر کسانی است که بازداشت شده است.
در پی این بازداشت‌ها، حزب النهضه اعلام کرد: «هدف قرار دادن بی‌رویه مخالفان کودتا نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه نشان دهنده سردرگمی حاکمیت و تمایل افسارگسیخته آن برای حذف همه مخالفان اعم از سیاستمداران، فعالان حقوق بشر، اتحادیه‌های کارگری، روشنفکران، متخصصان رسانه، وبلاگ نویسان و کارآفرینان است.»مخالفان سعید وی را به کودتا علیه دستاوردهای دموکراتیک قیام سال ۲۰۱۱ میلادی که به برکناری «زین‌العابدین بن علی» دیکتاتور (رئیس جمهور وقت) تونس منجر شد متهم می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی