آغاز طرح مشترک پلیس برای مقابله با سارقان در 7 استان کشور

کامران علمدهی / طرح جدید و ویژه پلیس برای مقابله با سارقان به طور همزمان در 7 استان کشور آغاز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا  با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فرمان آغاز طرح جدید و ویژه پلیس برای مقابله با سارقان در 7 استان کشور را صادر کرد. این طرح در فاز نخست در فرماندهی انتظامی هفت استان از جمله تهران بزرگ، اصفهان، فارس، البرز، خوزستان و غرب استان تهران اجرا شده و پس از آن در سراسر کشور اجرایی می‌شود. برخورد با مالخران از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده در این طرح ویژه است.
سردار احمدرضا رادان، گفت: یکی از دغدغه‌های مردم سرقت، زورگیری و انواع دزدی‌ها است. مردم درخواست‌های بسیاری برای حل مشکل سرقت داشته‌اند و ضمن هماهنگی‌های قضایی مقرر شد به این دغدغه به سرعت پاسخ دهیم .
رادان با بیان اینکه کار مقابله با سرقت و سارقان از چند استان آغاز می‌شود، گفت: پس از انجام این طرح در استان‌های مشخص به صورت کامل در تمام کشور و به صورت هدفمند برای شناسایی مقر مالخران و دزدان انجام می‌شود . فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با مردم هم‌پیمان می‌شویم که به تمام دغدغه آنها به صورت شفاف، قاطع و درخور شأن پاسخ خواهیم داد.
رادان با بیان اینکه هماهنگی کامل با دستگاه قضایی صورت گرفته است، گفت: رئیس قوه قضائیه نیز از این طرح استقبال کرده و برای سارقان تعیین مجازات صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: این طرح تا زمانی که دغدغه مردم کاهش نیابد ادامه دارد و سارقان و مالخرانی که مشوق سرقت هستند در مقرهای خود شناسایی خواهند شد.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه پلیس به حکم قانون به وظایف خود عمل می‌کند، گفت: اگر سارق بخواهد با پلیس مبارزه کند و به او صدمه برساند، حتماً مجازات خواهد شد و با هیچ کسی در این زمینه تعارف نداریم. قرارگاه مقابله با سرقت از قبل آغاز به کار کرده و اصلاحاتی در آن ایجاد شده و روش‌هایی را اجرایی می‌کنیم که در بستر آن سارق برای دزدی با مشکل و زحمت مواجه شود. فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در بحث ایمنی خودروها صحبت‌هایی شده است، گفت: خودروسازان اقدامات خود برای ایمنی خودروها را آغاز کرده‌اند و البته صاحبان خودرو نیز خود باید از مال خودشان محافظت کنند؛ البته  کلیپ‌هایی از جنس هشدار و آموزش به مردم منتشر خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی