صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

اخبار

شروع خوب حسین وفایی در مسترز ولز

حسین وفایی رقابت‌های اسنوکر مسترز ولز را با شکست حریف چینی‌اش شروع کرد. اسنوکرباز حرفه‌ای ایران در اولین روز این رقابت‌ها به مصاف لیو هاوتین چینی رفت و به برتری رسید. او در دومین مسابقه مقابل کن دوهرتی قهرمان جهان اسنوکر قرار می‌گیرد. در این دوره 30 اسنوکرباز مطرح دنیا برای چهار روز با هم در سالن سیمرو شهر ساندیدنو ولز با هم رقابت می‌کنند.

 

13 بسکتبالیست در پنجره ششم

ترکیب تیم ملی بسکتبال برای شرکت در پنجره ششم انتخابی جام جهانی اعلام شد.سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی  نام ۱۳ بازیکن آرن داوودی و رسول مظفری، سینا واحدی،میثم میرزایی،سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، متین آقاجانپور، سجاد پذیرفته، محمد حسن زاده  و جلال آقامیری را انتخاب کرد.آنها امروز ساعت ۱۳:۳۰ از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ( ره) به استانبول پرواز می‌کنند و از آنجا به توکیو سفر خواهند کرد.تیم ملی بسکتبال ایران چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ در شهر تاکاساکی از ساعت ۹:۳۰دقیقه بامداد به مصاف تیم ملی ژاپن می‌رود .کادر فنی روی نام سه نفر به نام‌های نوید رضایی‌فر،حسن علی اکبری و امیر حسین یازرلو خط کشید.

 

کیانوش در هفته سوم روی تخته می‌رود

هفته سوم و پایانی لیگ برتر وزنه برداری باشگاه‌های کشور از امروز و به مدت دو روز به میزبانی اهوازی‌ها برگزار می‌شود. فصل جاری این مسابقات با شرکت تیم‌های ذوب‌آهن، سایپا، مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، نیروی زمینی ارتش، عقاب نیروی هوایی و رعد پدافند پیگیری می‌شود که در پایان هفته دوم تیم ملی حفاری در صدر جدول رده‌بندی  قرار دارد و دو تیم ذوب آهن و سایپا در تعقیب صدرنشین جایگاه دوم و سوم را در اختیار دارند.بهمن زارع ، مربی سایپا با توجه به آغاز رقابت‌های هفته پایانی می‌گوید:«شرایط تیم ما خوب است و خوشبختانه کیانوش رستمی دوران ریکاوری خود را پشت سرگذاشته و در اوج آمادگی روی تخته می‌رود.اما پیمان جان که از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود به تشخیص حسین توکلی سرمربی تیم سایپا در هفته دوم از او استفاده نکردیم ولی با ما به اهواز آمده و در صورت صلاحدید توکلی در ترکیب تیم سایپا قرار می گیرد. درباره  وضعیت آیت شریفی ملی پوش فوق سنگین این تیم هم بگویم که آیت تمرینات خوبی را در یک ماه گذشته پشت سرگذاشته است و آماده رقابت با علی داوودی و علیرضا یوسفی دو وزنه‌بردار خوب دسته فوق سنگین کشورمان در لیگ است.

 

لیگ قهرمانان اروپا
امشب با 2 بازی دیگر ادامه می‌یابد

آبی‌های لندن در لانه زنبورهای زرد

 

بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که دیشب با برگزاری دو دیدار میان تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن – بایرن مونیخ و همچنین میلان – تاتنهام آغاز شد، امشب با انجام دو مسابقه دیگر از ساعت 22:30 ادامه می‌یابد. در یکی از این دیدارها، کلوب بروژ در ورزشگاه خانگی‌اش یان برایدل، میزبان بنفیکا است. دو تیمی که پدیده‌های جذاب این فصل لیگ قهرمانان هستند. تیم بلژیکی در مرحله گروهی بر اتلتیکو مادرید و بایرلورکوزن غلبه کرد تا بتواند راهی این مرحله شود و صدرنشین لیگ برتر پرتغال نیز موفق شد برابر پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس به پیروزی برسد. البته، بروژ در لیگ بلژیک با معضلی جدی روبه‌رو است و در حال حاضر در جایگاه چهارم قرار گرفته است. مربی این تیم هم عوض شده و حالا اسکات پارکر هدایت آنها را برعهده دارد. اما در سوی دیگر میدان، بنفیکا حتی پس از فروش فرناندز هم از حضور بازیکنانی چون راموس، ژوائو ماریو، گوئدس و گریمالدو بهره می‌برد. در دیگر دیدار این مرحله نیز، بوروسیا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک، پذیرای چلسی است. این دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که عملکرد ضعیف چلسی در لیگ برتر انگلیس که با یک پیروزی در هفت بازی اخیر همراه بوده، باعث شده که صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان، برای آبی‌های لندن به یک رؤیا تبدیل شود و هزینه 611.5 میلیون یورویی این باشگاه برای جذب بازیکنان جدید نیز، در حالی انجام شده که فقط سه نفر از آنها می‌توانند در لیگ قهرمانان به میدان بروند. گراهام پاتر تنها قادر به استفاده از مودریک، انزو و ژوائو فلیکس خواهد بود و دورتموند از این موضوع خوشحال است. زنبورهای زرد، تحت هدایت ترزیچ تنها سه امتیاز با بایرن در بوندسلیگا فاصله دارند و پس از جام جهانی در شش بازی به پیروزی رسیده‌اند تا شرایط مطلوبی داشته باشند و حالا امیدوارند در این بازی خانگی هم به موفقیت برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی