صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

کامبک ملی‌پوش تکواندوی بانوان با طلای امارات

اساسه: خوشحالم بعد از مصدومیتم با مدال برگشتم

فائزه زمانی
روزنامه نگار

کوثر اساسه بعد از 4 ماه دوری با طلای تورنمنت امارات خوش بازگشت. ملی‌پوش با انگیزه تکواندوی بانوان که به خاطر مصدومیت مچ و آشیل پا مسابقات جهانی مکزیک را هم از دست داده بود، بعد از بهبود نسبی با طلای تورنمنت امارات کامبک زد تا حالا امیدوارتر از قبل گام‌های بعدی را برای رزرو بلیت المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی‌ هانگژو بردارد.او در گفت‌وگو با خبرنگار «ایران» بعد از کسب طلای تورنمنت امارات گفت: «این مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تعدادی از حریفان اصلی‌مان هم حضور داشتند و این تورنمنت 20 امتیاز المپیکی داشت.بعد از آسیب‌دیدگی و از دست دادن مسابقات جهانی مکزیک این اولین تورنمنتی بود که در آن به رقابت پرداختم و خوشحالم که بعد از دوران نقاهتم با طلا برگشتم.»
اساسه که بعد از 4 ماه مصدومیت مجدداً در امارات روی شیاپ چانگ برگشت، حالا به گفته خودش مصدومیتش کامل رفع نشده و با آن مدارا می‌کند: «تمامی مسابقات سال قبل از المپیک، به خاطر رنکینگ المپیکی بسیار حساس است. متأسفانه من بدموقع مصدوم شدم و مسابقات جهانی مکزیک را که امتیاز مهمی داشت از دست دادم.
بعد از آسیب دیدگی و از دست رفتن مسابقات جهانی چندروزی ناراحت بودم اما با موضوع کنار آمدم و پذیرفتم که مصدومیت بخش جدایی ناپذیر ورزش قهرمانی است. کسی که مسیر را بداند با این چیزها کنار نمی‌کشد و اتفاقاً بعد از پشت سر گذاشتن هر چالشی مصمم‌تر از قبل برمی‌گردد. این آسیب 4 ماه پیش درناحیه مچ پا و آشیل برای من به وجود آمد. در حال حاضر مصدومیت مچم برطرف شده اما آسیب ناحیه آشیل کامل برطرف رفع نشده است. حالا به رغم بازگشت به شیاپ چانگ مسابقات، زیر نظر متخصصان خبره تمرینات بازتوانی را انجام می‌دهم و سعی می‌کنم با مصدومیتم مدارا کنم.»ملی‌پوش باانگیزه تکواندوی بانوان حالا مصمم‌تر از همیشه به دنبال حضور در شیاپ چانگ المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی‌ هانگژو است: «من اهدافم را از قبل در ذهنم ترسیم کرده‌ام و مسیری که باید طی کنم را می‌دانم. تمام تلاشم را برای حضور در شیاپ چانگ پاریس می‌کنم اما هر اتفاقی که بیفتد، چه به پاریس برسم و چه نرسم باز هم این را ادامه خواهم داد و این را می‌دانم که رسیدن سهم کسانی است که تسلیم نمی‌شوند. در رابطه با بازی‌های آسیایی هم باید بگویم  که این مسابقات هم از سری مسابقات حساس سال آینده است که قطعاً من هم مثل هر ملی‌پوش دیگری تمام تلاشم را برای پوشیدن لباس تیم ملی در این مسابقات خواهم کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی