صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

لیورپول بالاخره طعم برد را با پیروزی در دربی مرسی ساید چشید

دوئل دوباره صدرنشینان لیگ جزیره

هفته بیست ‌و سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، در حالی دوشنبه شب به پایان رسید که در یکی از بازی‌های معوقه هفته دوازدهم این رقابت‌ها، آرسنال و منچسترسیتی از ساعت 23 امشب در ورزشگاه اتحاد لندن به مصاف هم می‌روند تا شاهد رویارویی دو مدعی جدی قهرمانی این فصل لیگ برتر جزیره باشیم. تیم‌هایی که هفتم بهمن ماه نیز در FA کاپ برابر هم قرار گرفتند که آن مسابقه 1-0 به سود سیتیزن‌ها به پایان رسید و حالا شاگردان میکل آرتتا به دنبال این هستند که شکست در آن مسابقه را جبران کنند. توپچی‌های لندن در شرایطی میزبان هستند که در آخرین بازی‌شان برابر برنتفورد به تساوی 1-1 رسیدند تا در صدر جدول لیگ جزیره، 51 امتیازی شوند. این در حالی است که شاگردان پپ گواردیولا، موفق شدند استون ویلا را 3-1 از پیش رو بردارند تا 48 امتیازی شوند و حالا این مسابقه بهترین فرصت برای آنهاست تا امتیازات خود را  با آرسنال برابر کنند. این در حالی است که منچسترسیتی در چند وقت اخیر، بشدت درگیر اتهامات مالی بوده که به این باشگاه وارد شده و گفته شده در صورت اثبات آنها، حتی ممکن است قهرمانی‌های چند فصل گذشته از این تیم گرفته شود.
 
تقلب پیکفورد مقابل لیورپول!
اتفاق عجیب و جالبی که در بازی لیورپول و اورتون رخ داد، این بود که جردن پیکفورد دروازه‌بان ملی‌پوش اورتون، کاغذی را روی بطری آب چسبانده بود که روی آن سوابق ضربات پنالتی صلاح، داروین نونز، جیمز میلنر و خاکپو مشخص شده بود تا به این شکل به خاطر داشته باشد که بازیکنان لیورپول ضربات پنالتی‌شان را به کدام جهات می‌زنند و با در نظر گرفتن این احتمال وارد بازی شده بود. اطلاعات پیکفورد نشان می‌داد که چهار بازیکن ترجیح می‌دهند ضربات خود را به سمت راست بزنند که به این معنی است که دروازه‌بان باید به سمت چپ برود، اما به هر حال دروازه‌بان اورتون به این اطلاعات نیازی پیدا نکرد. او در مورد صلاح روی کاغذ نوشت: «نحوه ضربه را بررسی کنید» و در مورد پنالتی‌های خاکپو هم از عبارت «سمت چپ دروازه‌بان» استفاده کرده بود.

 

بــــرش

گلزنی صلاح بعد از 50 روز
اما هفته بیست و سوم لیگ برتر انگلیس در شرایطی  خاتمه یافت که در آخرین دیدار این هفته، تیم‌های لیورپول و اورتون مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه 0-2 به سود شاگردان یورگن کلوپ به پایان رسید تا سرخپوشان آنفیلد طعم پیروزی در دربی مرسی‌ساید را بچشند و با 32 امتیاز، در رده نهم جدول رده‌بندی بایستند. گل اول لیورپول را در این بازی، محمد صلاح به ثمر رساند تا این ستاره مصری که در سال جدید میلادی هیچ گل یا پاس گلی به ثبت نرسانده بود، پس از 50 روز در لیگ برتر انگلیس گلزنی کند. آخرین گل او پیش از این بازی در لیگ برتر ، به برد 1-3 مقابل استون ویلا در تاریخ 26 دسامبر 2022 مربوط می‌شد. گل دوم لیورپولی‌ها را هم، کودی خاکپو بازیکن هلندی جدید این تیم به ثمر رساند تا پس از هفت بازی برای تیمش گلزنی کند. در این شرایط، شاگردان کلوپ که در 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر هیچ گلی به ثمر نرسانده بودند، پس از 43 روز در لیگ برتر موفق به باز کردن دروازه حریف خود شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی