صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

اخبار

حمایت انگلیسی‌ها از جولیان آسانژ

بیش از دو هزار نفر از طرفداران جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در اعتراض به تصمیم دولت انگلیس برای استرداد وی به امریکا، در لندن دست به تظاهرات زدند. معترضان پس از راهپیمایی در خیابان‌های مرکز لندن، مقابل دیوان‌عالی انگلیس تجمع کردند. در این تجمع «استلا» همسر آسانژ، جرمی کوربین رهبر سابق حزب مخالف دولت انگلیس و کریستین هرافنسن سردبیر ویکی‌لیکس نیز حضور داشتند.

 

پیشروی ۲ کیلومتری روسیه در اوکراین

 چهار روز پس از تشدید درگیری‌ها در مناطق شرقی اوکراین، درحالی که اوکراینی‌ها مدعی دفع حملات مکرر مسکو هستند، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور در این مدت ۲ کیلومتر به سمت غرب پیشروی کرده است. به‌گزارش روزنامه گاردین، در همین رابطه یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی- خصوصی واگنر روسیه اظهار داشت: نیروهای روسی کنترل روستای «کراسناهورا» در شمال باخموت را به دست گرفته‌اند.

 

انتقاد به ترامپ
به‌ خاطر دوشیدن عربستان

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا و جرد کوشنر داماد او به علت بهره‌گیری از پول سعودی‌ها برای کسب‌وکارشان در قبال حمایت از ریاض، بشدت مورد انتقاد سیاستمداران قرار گرفتند. به گزارش واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ و دامادش زمانی‌ که با چالش‌های تجاری مواجه بودند برای بهبود وضعیت خود به پول سعودی‌ها روی آوردند. آنها در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ حامی سرسخت عربستان بویژه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور بودند و در قبال این حمایت‌ها منابع مالی مورد نیاز برای ارتقای کسب‌وکار خود را به نحوی از سعودی‌ها تأمین می‌کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی