صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۵

انتقاد جنجالی برلوسکنی از جنگ‌طلبی زلنسکی

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سه دوره گذشته ایتالیا و دوست دیرینه ولادیمیر پوتین، با بیان دیدگاه بسیار منفی‌اش نسبت به ولودیمیر زلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین، در تنشی جدی با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر حامی کی‌یف و اوکراین قرار گرفت.
به گزارش آنسا، برلوسکنی موضع بسیار منفی خود در قبال دولت کی‌یف را پس از دیدار جورجیا ملونی و زلنسکی در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل و در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفت: «اگر من نخست‌وزیر شوم هرگز با زلنسکی دیدار نخواهم داشت چون ما شاهد ویرانی این کشور و قتل عام نظامیان و شهروندانش هستیم. به نظرم دیگر وقت آن رسیده که او حملاتش به دو منطقه خودمختار دونباس را تمام کند اما این اتفاق نخواهد افتاد. به همین دلیل هم قضاوت من درباره او بسیار بسیار منفی است.»
اما اظهارات او از سوی دفتر جورجیا ملونی بی‌پاسخ نماند و به نوشته یورو نیوز، در بیانیه نخست‌وزیر، حمایت رم از اوکراین قاطعانه خوانده و اعلام شد که دولت ایتالیا بر لزوم این پشتیبانی از کی‌یف باور دارد. در همین حال میخایلو پودولیاک، مشاور زلنسکی نیز در اظهارات تندی علیه میلیاردر ایتالیایی به اظهارات او واکنش نشان داد و گفت: «برلوسکنی یک آشوبگر خصوصی است که به نفع روسیه کار می‌کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی