بازگشت زندگی به خوی

ادارات باز شدند، 60 درصد مدارس شروع به فعالیت کردند

بعد از دو هفته تعطیلی به‌دلیل وقوع زمین‌لرزه از روز یکشنبه ۲۳ دی ماه، وضعیت بازار خوی و کسب و کارها در این شهرستان به حالت سابق بازگشت. فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد گویای شکل‌گیری دوباره کسب و کارهاست. این در حالی است که بیش از ۱۴ روز از وقوع زلزله در خوی می‌گذرد و روز گذشته همچنین اعلام شد که 60 درصد مدارس روستایی خوی آموزش حضوری را از سر گرفته‌اند.
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خوی، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند یک عزم جدی هستیم و کادر آموزشی شهرستان با حضور صددرصدی خود در محل کار باید پیشقدم در عادی‌سازی شرایط تحصیلی و زندگی در این منطقه باشند. معتمدیان با اشاره به اینکه ۲۲۴ کلاس در خوی دچار آسیب شده‌اند، ادامه داد: مابقی مدارس مشکلی ندارند یا بسیار جزئی است که برای عادی‌سازی شرایط شهر بازگشایی مدرسه‌ها الزامی است و بجز مدارس تخریبی مابقی مدارس باید دایر شود.  استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: همه بخش‌ها باید به شهروندان خدمات بدهند و با کسانی که در این زمینه تعلل کنند بخصوص نانوایی‌ها به‌صورت جدی برخورد شده و سهمیه آرد آنان قطع می‌شود. وی گفت: تسهیلات بلاعوض ۹۰ میلیون تومانی در بخش روستایی و ۱۰۵ میلیون تومانی در بخش شهری به‌صورت مستقیم در جلسه اخیر هیأت دولت و با دستور رئیس‌جمهور به تصویب رسید.
معتمدیان گفت: دولت در تلاش است هزینه‌های آورده مردم را پایین بیاورد و در این راستا نیز وام‌های کم‌بهره را از ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان در بخش روستایی و در بخش شهری به ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را به ۶۰ میلیون تومان افزایش داد.

جستجو
آرشیو تاریخی