پنتاگون اعلام کرد چهارمین شیء پرنده را بر فراز دریاچه هورون هدف گرفت

بالاترین سطح هشدار در آسمان امریکا

 پنتاگون اعلام کرد چهارمین پرنده مرموز بر فراز دریاچه هورون امریکا هدف موشک قرار گرفت و سرنگون شد تا سطح امنیتی در حریم هوایی ایالات متحده پس از حدود یک هفته به بالاترین سطح هشدار برسد.
به گزارش سی‌تی‌وی نیوز کانادا، این شیء ناشناس که هشت ضلعی و سیم‌های متصل به آن مشخص بود، همچون دو پرنده ناشناس منهدم شده دیگر در یک هفته گذشته، ماهیت ناشناسی دارد و مبدأ آن نیز در هاله‌ای از ابهام است.
گلن فان هرک، فرمانده هوایی امریکا که مسئولیت حفاظت از امنیت حریم هوایی این کشور را برعهده دارد به خبرنگاران گفت: «ارتش هنوز موفق به کشف سرنخی از ماهیت این سه پرنده سرنگون شده و اینکه چگونه در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند و منشأ آنها کجا است، پیدا نکرده است. بنابراین ما آنها را به دلایل خاصی، شیء می‌نامیم نه یک بالن.» وی در عین حال ماورایی بودن این اشیا را نیز تکذیب نکرد و اظهارنظر قطعی در این باره را به بعد از تکمیل تحقیقات اطلاعاتی و کارشناسی موکول کرد. این پرنده در ارتفاع 6100 متری از سطح زمین در پرواز بود و فرضیه جاسوسی بودن آن بسیار شدت گرفته است.
شناسایی این سه پرنده که پس از ساقط شدن بالن چینی، مناطق شمالی امریکا را در آماده‌باش کامل قرار داده، تنش‌ها در روابط واشنگتن و پکن را چند برابر کرده است.
جستجو
آرشیو تاریخی