صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

اخبار

دیدار وزیر ورزش روسیه با سجادی

اولگ ماتیتسین، وزیر ورزش روسیه و هیأت همراه روز چهارشنبه هفته جاری برای دیدار با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می‌کند. در این سفر یک روزه قرار است دو طرف برنامه اجرایی تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در زمینه ورزش را نیز به امضا برسانند. ماتیتسین در این سفر از برخی امکانات ورزشی ایران بازدید خواهد کرد.

 

عراق برای بازی با ایران کوتاه آمد

تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است یک بازی دوستانه در اسفند ماه مقابل تیم ملی عراق برگزار کند. در همین رابطه چند روز پیش فدراسیون فوتبال عراق در جلسه‌ای برای برگزاری بازی دوستانه با ایران چراغ سبز نشان داده بود اما در این جلسه مکان برگزاری بازی محل چالش بود. فدراسیون ایران اصرار داشت این بازی در تهران برگزار شود اما عراقی‌ها خواهان برگزاری بازی در بغداد بودند. بر همین اساس سایت «اسپورت» عراق در این زمینه خبر داد خسوس کاساس سرمربی اسپانیایی تیم ملی عراق با برگزاری بازی در تهران موافقت کرد تا محل برگزاری این بازی دوستانه مشخص شود. فدراسیون فوتبال کشورمان این روزها مشغول است تا جانشین مناسبی برای کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی انتخاب کند.

 

تمرین شاگردان گل‌محمدی تعطیل شد

آخرین تمرین قرمزپوشان پیش از دیدار برابر تیم هوادار از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) به دلیل بارش شدید برف و شرایط جوی تعطیل شد. بر همین اساس، سرخپوشان پس از حضور در هتل و شرکت در اردوی پیش از بازی، در محل هتل به تمرین پرداختند.

 

آبروداری باهر با هشتمی
در جام جهانی لهستان

فرزاد باهر شمشیرباز ملی‌پوش سابر، برای ایران با هشتمی رقابت‌های انفرادی در جام جهانی ورشوی لهستان، آبروداری کرد.
تیم ملی سابر ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری، محمدفتوحی و فرزاد باهر، با همراهی سرمربی‌اش، امین قربانی چهارشنبه هفته قبل راهی لهستان شد تا ناکامی در فرانسه و تونس را جبران مافات کند. ملی‌پوشان سابر دو روز مانده به شروع مسابقه، با آخرین تمرین برای دوئل آماده شدند. شاگردان قربانی این بار برخلاف دو گرند پریکس قبلی حذف زودهنگام نداشتند. علی پاکدامن کاپیتان تیم به خاطر حضور در جمع ۱۶ نفر اول رنکینگ جهانی بدون حضور در دور مقدماتی کارش را در جدول اصلی شروع کرد و در جدول 64 تایی با برد خلیل تامسون امریکایی به جمع 32 نفر رسید و با باخت 15 - 13 برابر کالین هیتکاک امریکایی حذف شد. اما محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر با شکست حریفان به جدول ۶۴ تایی رسیدند که فتوحی با شکست از حریف ژاپنی کنار رفت. محمد رهبری هم حریف فرانسوی‌اش را در جدول 64 تایی برد اما با باخت مقابل حریف ژاپنی کنار رفت. فرزاد باهر اما کارستان به راه انداخت، او با شکست هامر امریکایی نایب قهرمان المپیک ریو هم انتقام مجتبی عابدینی را گرفت و هم به جدول 32 تایی رسید و ظاهراً این بار او حکم منتقم بزرگ را داشته که انتقام فتوحی و رهبری را از شمشیرباز ژاپنی گرفت و به جمع 8 نفر اول رسید. فرزاد باهر ارسباران اما با باخت مقابل شمشیرباز لهستانی ۱۵-۱۲، در حسرت نیمه نهایی و مدال ماند. او با اینکه نفر هشتم جام جهانی شد اما باز هم کاپ گرفت. هر چند باهر دستش به مدال نرسید اما هم خودش و هم امین قربانی راضی از این نتیجه بودند. طوری که امین قربانی می‌گوید: «فرزاد در این سفر جواب اعتماد مرا داد. او خیلی فنی کار کرد.» کریستوف کازکوسکی لهستانی، قهرمان شد و ساندرو بازادزه گرجستانی دوم. میکله گالو ایتالیایی و لوئیجی سامله امریکایی هم سوم مشترک را گرفتند.
تیم ملی شمشیربازی سابر در رقابت‌های تیمی بعد از پیروزی مقـــــــــابل ونزوئلا، در حساس‌ترین بازی و باخت 45-37 مقابل ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی نرسید.

جستجو
آرشیو تاریخی