صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

هفته بیستم لیگ برتر، امروز با تأخیر یک روزه آغاز می‌شود

پرسپولیس در اندیشه بازگشت به صدر

حامد جیرودی
روزنامه نگار

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، امروز با برگزاری 5 مسابقه آغاز می‌شود که در اولین بازی، پیکان از ساعت 14 در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، میزبان استقلال است. شاگردان مجتبی حسینی، پس از پیروزی در هفته هفدهم، دو تساوی پیاپی داشته‌اند که آخرین آن با تساوی 1-1 برابر نساجی رقم خورد و باعث شده پیکان با ۲۱ امتیاز، در رده دوازدهم جدول باشد. این در شرایطی است که آبی‌پوشان پایتخت هم وضعیت ایده‌آل و خوبی در هفته‌های اخیر داشته‌اند. شاگردان ریکاردو ساپینتو، سه برد پیاپی داشته‌اند که بهترین عملکرد آنها در لیگ بیست و دوم بوده است. آبی‌ها هفته گذشته و در حالی که سرمربی پرتغالی‌شان را به‌دلیل محرومیت روی نیمکت نداشتند، موفق شدند 3-1 نفت مسجدسلیمان را از پیش‌رو بردارند که باعث شد استقلال 36 امتیازی شود و در رده سوم جدول باقی بماند.

دوئل بهترین گلزنان در تبریز
از ساعت 15 هم، تراکتور در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز، پذیرای آلومینیوم است. شاگردان پاکو خمز در حالی به میدان می‌روند که پنج هفته است شکست نخورده و با سه برد متوالی خود را با 32 امتیاز به رده چهارم رسانده‌اند. در سمت مقابل، شاگردان سیدمهدی رحمتی هم، 5 هفته است شکست نخورده و با 28 امتیاز ششم است. نکته جالب این بازی، رویارویی   بهترین گلزنان لیگ بیست و دوم است. در جمع بازیکنان 6 گله که در صدر جدول آقای گل‌ها حضور دارند، رضا اسدی و محمد عباس‌زاده از تراکتور و محمدرضا آزادی هم مهاجم آلومینیوم حضور دارند و حالا باید دید کدام یک از آنها می‌تواند آمار گلزنی‌هایش را افزایش دهد. بازی رفت دو تیم در اراک، 2-0 به سود تراکتور که قربان بردیف را روی نیمکت داشت، به پایان رسید و باید دید سرمربی اسپانیایی پرشورها هم این نتیجه را تکرار می‌کند یا اراکی‌ها جبران می‌کنند. در بازی همزمان، ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی، با گل گهر دیدار می‌کند. شاگردان مازیار زارع در شرایطی میزبان هستند که در 10 هفته اخیر، تنها یک باخت داشته‌اند و در 2 بازی گذشته هم نباخته‌اند و یک برد و یک تساوی کسب کرده‌اند. قوهای سپید با توجه به روند خوبی که طی کرده‌اند، با 22 امتیاز در رده یازدهم قرار دارند. اما شاگردان امیر قلعه‌نویی که یکی از اهداف شان در این فصل، رسیدن به قهرمانی لیگ بود، در 5 بازی اخیر بردی نداشته‌اند تا به رده پنجم سقوط کنند. سیرجانی‌ها بازی رفت مقابل ملوان را با یک گل بردند و حالا باید دید در انزلی چه نمایشی خواهند داشت. از ساعت 17 نیز، مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای مس این شهر، به مصاف فولاد می‌رود که بازی تیم‌های هفتم وهشتم جدول است. شاگردان محمد ربیعی که با 13 تساوی رکورددار این فصل هستند، هفته گذشته مقابل آلومینیوم شکست خوردند تا 25 امتیازی باقی بمانند. شاگردان جواد نکونام هم که دو شکست پیاپی داشته‌اند، 24 امتیازی هستند. فولاد که تنها نماینده فوتبال کشورمان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیاست، باید اول اسفند با الفیصلی عربستان دیدار کنند و بازی با مس، آخرین بازی رسمی آنها، قبل از حضور در آسیاست. بازی رفت دو تیم با تساوی خاتمه یافت. اتفاق عجیب قبل از این بازی، بیرون کردن مس از هتلش در رفسنجان بود که اعتراض شدید ربیعی را در پی داشت.

سرخ‌ها به دنبال تکرار برد
در یکی از بازی‌های جذاب این هفته، پرسپولیس و هوادار از ساعت 16:10 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند که قضاوت این دیدار را حسن اکرمی به همراه کمک‌هایش، فرهاد فرهادپور و یوسف مغروری بر عهده خواهد داشت. سرخپوشان پایتخت در حالی میزبان این مسابقه هستند که پس از اینکه برابر فولاد و آلومینیوم به پیروزی نرسیدند، موفق شدند در بازی قبل‌شان صنعت نفت را در آبادان، 2-1 شکست دهند تا با 39 امتیاز و هم امتیاز با سپاهان و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم، در رده دوم قرار بگیرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی، با توجه به اینکه سپاهان فردا بازی دارد، این فرصت را دارند تا به صورت موقت هم که شده، دوباره به صدر جدول بازگردند.
در سمت مقابل، شاگردان ساکت الهامی در بازی قبل‌شان برابر تراکتور در لحظه‌های آخر 1-0 بازنده شدند تا با 22 امتیاز در رده نهم باشند و حالا باید دید در این شرایط، هوادار می‌تواند برابر پرسپولیس به موفقیت برسد یا خیر. مثل بازی رفت فصل گذشته که دو تیم به تساوی 2-2 رسیدند و بازی برگشت‌شان هم بدون گل مساوی شد. البته هوادار در بازی رفت این فصل برابر پرسپولیس 3-1 بازنده شد و حالا باید دید در این مسابقه می‌تواند جبران کند یا خیر. البته این تیم کار سختی دارد. چرا که هم شیخ دیاباته که در بازی قبل، دو گل زد به آمادگی خوبی رسیده و هم پرسپولیس احتمالاً در این بازی از لئاندرو پریرا مهاجم جدید و برزیلی خود رونمایی خواهد کرد.

 

بــــرش

مسابقه دیروز پیکان و استقلال لغو و به امروز موکول شد

هفته بیستم لیگ برتر قرار بود دیروز با دیدار پیکان و استقلال در ورزشگاه دستگردی آغاز شود اما این مسابقه با توجه به بارش شدید برف در تهران و پس از بازدید بیژن حیدری داور مسابقه از شرایط ورزشگاه، لغو و به ساعت 14 امروز (درصورت مهیا بودن شرایط آب و هوایی)، موکول شد. سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص اعلام کرد:«طبق قانون، بازی باید به 24 ساعت بعد موکول شود اما به خاطر اینکه بحث تداخل را نداشته باشیم و بیننده‌ها بتوانند هر دو بازی را به نحو احسن ببینند، فعلاً پیشنهاد دادیم بازی پیکان و استقلال در ساعت 14 و بازی پرسپولیس در ساعت خودش برگزار شود. البته این بازهم منوط به شرایط جوی است تا ببینیم به چه صورت خواهد بود.» در ادامه زمان بازی پرسپولیس و هوادار که طبق برنامه از پیش اعلام شده، قرار بود از ساعت 17 امروز آغاز شود، دستخوش تغییر شد و ساعت 16:10 آغاز می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی