صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

پنجمین قهرمانی رئال‌مادرید در جام باشگاه‌های جهان

کهکشانی‌ها 100 تایی شدند

کهکشانی‌ها باز هم یک جام دیگر را به تالار افتخارات خود اضافه کردند. رئال‌مادرید، در حالی شنبه‌شب در فینال جام باشگاه‌های جهان به مصاف الهلال عربستان رفت که این مسابقه با نتیجه پر گل 5 بر 3 به سود شاگردان کارلو آنچلوتی خاتمه پیدا کرد. گل‌های رئال در این مسابقه را وینیسیوس جونیور (۲ گل)، فدریکو والورده (۲ گل) و کریم بنزما به ثمر رساندند و گل‌های الهلال هم توسط موسی مارگا و ویتو (۲ گل) به ثمر رسید. به این ترتیب، رئال‌مادرید برای پنجمین بار توانست عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد. ضمن اینکه این تیم برای هشتمین بار قهرمان تورنمنت‌های بین‌قاره‌ای شد. روزنامه اسپانیایی «مارکا» به همین دلیل فهرست تمام باشگاه‌های قهرمان در جام بین‌قاره‌ای و همچنین جام جهانی باشگاه‌ها را منتشر کرد. در این فهرست تیم رئال‌مادرید با هشت قهرمانی، پرافتخارترین تیم است و پس از آن میلان و بایرن مونیخ با چهار قهرمانی در رده بعدی قرار دارند. کهکشانی‌ها پس از کسب این جام، تعداد جام‌های خود را به عدد ۱۰۰ رساندند و وارد باشگاه‌های سه رقمی دنیای فوتبال شدند. رئالی‌ها از این حیث در بین پنج لیگ معتبر اروپا، پرافتخارترین هستند و پس از این باشگاه، بارسلونا، بایرن، یوونتوس و منچستریونایتد قرار دارند. در این فهرست، الاهلی مصر با ۱۲۱ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین باشگاه جهان است و پس از آن رنجرز اسکاتلند و ناسیونال اروگوئه با ۱۱۶ جام در رده بعدی قرار دارند. سلتیک اسکاتلند و پنارول اروگوئه هم با ۱۱۰ قهرمانی بالاتر از رئالی‌‌ها ایستاده‌اند.

رکورد ویژه  آنچلوتی، کروس و کارواخال
تونی کروس هافبک آلمانی رئال‌مادرید رکورد ویژه هم به‌ دست آورد و برای ششمین بار قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد. این بازیکن که پیش از این یک بار با بایرن به این عنوان رسیده بود، 5 قهرمانی هم با رئال‌مادرید کسب کرد تا از این حیث رکورددار شود و بالاتر از همه ستاره‌های دنیای فوتبال بایستد. همچنین رسانه امریکایی آتلتیک در این رابطه به رکورد شگفت‌انگیز دنی کارواخال مدافع راست رئال مادرید پرداخت و نوشت: «بازیکن اسپانیایی 31 ساله طی 10 سال اخیر، 354 بار با لباس رئال به میدان رفته و 21 بار قهرمان شده، یعنی در هر 17 بازی یک جام کسب کرده است. این مدافع ملی‌پوش کهکشانی‌ها، همراه با این تیم 3 عنوان قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی اسپانیا، 3 قهرمانی سوپرجام اسپانیا، 5 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 4 قهرمانی سوپرجام اروپا و 5 قهرمانی جام باشگاه‌ها جهان را به دست آورده است.»
صفحه عربی فیفا نیز به قهرمانی مجدد آنچلوتی در جام باشگاه‌های جهان واکنش جالبی نشان داد. فیفا به سرمربی ایتالیایی لقب جالبی داد و او را «مردی برای تمام دهه‌ها» نامید. این سرمربی ایتالیایی، موفق به قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان در 3 دهه گذشته شده است. آنچلوتی با میلان در سال 2007، با رئال دهه دوم (2014) و دهه سوم قرن (2023) به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسیده است. آنچلوتی بعد از این قهرمانی، گفت: «خوشحالم دیگر مجبور نیستم مدرک مربیگری‌ام را پاره کنم چون والورده در این فصل 11 گل زده و شرایط سختی را گذراند ولی او بهترین است. وقتی او خوب است به ما کمک زیادی می‌کند. ما در حال بهبود هستیم و این قهرمانی به ما کمک زیادی می‌کند تا در بازی‌های آینده بهتر عمل کنیم. وینیسیوس هم بازی به بازی بهتر می‌شود و پیشرفتش محسوس است. او در این بازی تأثیرگذار بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی