صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

برگزاری نمایشگاه نوآورانه

50 درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تأمین می‌شود

 ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در نشست خبری روز 23 بهمن با اصحاب رسانه، ضمن شفاف‌سازی عملکرد مالیاتی این سازمان، از برپایی نمایشگاه نوآورانه سازمان اقتصادی کوثر در هفته اول اسفند برای رفع 124 مسأله از نیازهای فناورانه 37 شرکت‌ این سازمان خبر داد.
مدیرعامل سازمان اقتصادی اظهار داشت: در نمایشگاه فناورانه از سامانه هوشمندسازی مدیریت رونمایی خواهیم کرد که در آن عملیات بازاریابی، خرید اموال، کنترل خزانه و غیره همه توسط این سامانه به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) در این نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد که محصولات پروتئینی و غذایی شرکت‌های این سازمان در آن به‌صورت مستقیم عرضه خواهد شد.وی افزود: گام بعدی این سامانه فروش اقساطی است که در یک دوره 6 ماهه فراگیر می‌شود. همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در مورد پرداخت مالیات این سازمان اظهار داشت: شرکت‌های زیرمجموعه بخش کشاورزی بر اساس قانون، معاف از مالیات هستند اما دیگر شرکت‌های فعال این سازمان در بخش‌هایی از جمله صنعت، ساختمان و... با وجود دانش‌بنیان بودن، مالیات پرداخت می‌کنند. وی در خصوص مولد‌سازی نیز گفت: این سازمان سرمایه‌های راکد خود را مولد کرده است و در بخش‌های مختلفی از کشور مثلاً در شهرری، منطقه 18 تهران و مشهد کارخانه‌ها و سوله‌های راکد را تبدیل به مجتمع‌های مسکونی و غیره برای خدمت به جامعه ایثارگران کرده‌ایم. فخاری با بیان اینکه اکنون 75 درصد جوجه اجداد خارجی، بومی و ایرانی کشور توسط این سازمان تولید می‌شود، گفت: طبق آمارهای موجود 95 درصد جوجه اجداد کشور در داخل تولید و فقط 5 درصد وارد می‌شود. همچنین بیش از 50 درصد مرغ تولیدی کشور از نژادهای بومی تأمین می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی