صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

کاهش ارزش معاملات خرد در بازار سرمایه

خروج پول حقیقی از معاملات بازار سهام ادامه یافت

در اولین روز معاملاتی هفته چهارم بهمن ماه، بازار سرمایه شاهد افت 12 هزار واحدی شاخص کل بورس و کاهش 182 واحدی شاخص کل فرابورس بود.
در پایان معاملات روز یکشنبه 23 بهمن 1401، شاخص کل بورس با بازدهی منفی 0.78 درصدی، در ارتفاع یک میلیون و 545 هزار واحد و شاخص کل فرابورس نیز با رشد منفی 0.90 درصد در کانال 2 هزار واحدی آرام گرفتند.
همچنین در این روز، شاخص کل هم‌وزن نیز با بازدهی منفی 0.97 درصد و 4 هزار و 700 واحد کسر ارتفاع، در سطح 480 هزار و 851 واحد قرار گرفت.
براساس آمار، نمادهای فارس، شپدیس، فملی، شپنا، شستا، پارسان و نوری بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل بورس داشته و نمادهای اردستان، خگستر، شستا، شتران، ذوب، شپنا و فولاد نیز بیشترین تراکنش این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنین، نمادهای آریا، بپاس، شگویا، دی، خدیزل، زاگرس و کوثر نیز بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل فرابورس را داشته و نمادهای دی، گدنا، فروژ، کرمان، ثجنوب، فرابورس و غدیس بیشترین تراکنش بازار فرابورس را تسخیر کردند.
براساس گزارش‌ها، ارزش معاملات خرد در روز یکشنبه، معادل 3 هزار و 396 میلیارد تومان بوده که نسبت به روز معاملاتی قبل، با کاهش 25 درصدی روبه‌رو بوده است.
مطابق آمار، این روز شاهد خالص خروج 229 میلیارد تومان پول حقیقی از معاملات خرد بود. به طوری که، تنها به گروه‌های انبوه‌سازی، مخابرات، کامپیوتری و منسوجات خالص ورود پول صورت گرفته و در مقابل بیشترین خروج پول از گروه‌های صندوق‌ها، فلزات اساسی، شیمیایی و نفتی صورت گرفته است.
در همین راستا، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای غدانه، شپدیس، کرماشا، سصفها و حسیر بوده و بیشترین خروج آن از نمادهای فولاد و فملی رخ داده است.
همچنین، این روز خروج پول حقیقی به مبلغ 454 میلیارد تومان از صندوق درآمد ثابت نیز همراه بود.
مطابق آمار روز یکشنبه، از مجموع 344 نماد معامله شده‌ در بازار بورس، 107 نماد با افزایش قیمت و 273 نماد با کاهش قیمت به معاملات خود پایان دادند. همچنین، سرانجام داد و ستد 296 نماد در بازار فرابورس با 151 نماد مثبت و 145 نماد منفی شکل گرفت.
در معاملات این روز، 58 نماد در بالاترین بازه قیمتی روزانه خود در صف خرید قرار داشتند و در مقابل 73 نماد در صف خرید بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی