وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیأت دولت:

سال پررونقی برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال مردم از جشنواره فیلم فجر را خوب توصیف کرد و گفت: در برخی شهرهای بزرگ، بلیت فیلم‌ها به دلیل تقاضای بالای مردم نایاب شده است. محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر گفت: جشنواره فیلم فجر از هفدهم بهمن ماه به مراکز استان‌ها رفته و فوق‌العاده استقبال خوبی صورت گرفته است و طبق گزارش‌هایی که به دستم رسیده، بلیت‌های نایاب در شهرهای بزرگ نایاب شده‌اند و تقاضای زیادی هم برای نمایش فیلم در شهرهای خارج از مراکز استان‌ها داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: من به دوستان سازمان سینمایی گفته‌ام که سینمای سیار و فیلم‌های منتخب را تا دل روستاها و مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان و در خوزستان در استان‌ها بویژه استان‌های دارای زیرساخت‌های کمتر ببرند که دوستان آن را در دستور کار قرار داده‌اند.
اسماعیلی تأکید کرد: جشنواره فجر با رونقی بیشتر از سال‌های پیش در حال پیگیری است. ما بیشتر از توقعات‌مان در حوزه عدالت فرهنگی پیش رفته‌ایم. در این جشنواره ۷۵ فیلم ثبت‌نام کردند و حدود ۱۰ فیلم اولی داریم که ۲ مورد آن کارگردان خانم دارند و برای سال آینده، سال پررونقی برای سینما پیش‌بینی می‌کنیم.
او همچنین درباره کیفیت فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر گفت: با قضاوتی که داوران دارند کیفیت فیلم‌ها در مجموع از همه دوره‌ها بالاتر است هرچند ممکن است به لحاظ مسائل زیبایی‌شناختی اختلافاتی باشد اما همه آنهایی که سال‌هاست در این عرصه هستند، معتقدند که معدل بسیار خوب است. وزیر فرهنگ افزود: بیش از ۱۰ کارگردان کار اولی و دو خانم کارگردان کار اولی داریم که رویش‌های این جشنواره هستند در حالی که سال‌ها بود کارگردان خانم در بخش داوری آثار نداشتیم و این از مزایای کار است. اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر نیز از ۲۸ بهمن آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد که جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در حال برگزاری است.

نقش مهم عکاسان خبری در ثبت لحظات ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی
نمایشگاه عکس‌های زنده‌یاد قربان خلیلی از وقایع انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه «آینه در آینه ۲» عصر سه‌شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های زنده‌یاد قربان خلیلی از وقایع انقلاب اسلامی، برپایی این رویداد را بهانه‌ای برای تجلیل از عکاسان خبری و رسانه‌ای دانست و گفت: عکاسان خبری همواره با سختی‌ها و مشقت‌هایی که با آن مواجه هستند، نقش مهمی در ثبت لحظات ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی داشته‌اند. او ضمن تقدیر از همراهی خانواده زنده‌یاد خلیلی برای برپایی این نمایشگاه گفت: خاطرات بصری جمع کثیری از مردم ایران با تصاویر بدیعی از عکاسانی چون مرحوم خلیلی از دوران انقلاب اسلامی پیوند خورده است که امروز بخشی از این تصاویر ماندگار پس از ۴۴ سال به نمایش درآمده است.
اسماعیلی با بیان اینکه برخی از عکس‌های خبری دوران انقلاب اسلامی، نقش مهمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند، گفت: از میان اینگونه تصاویر تأثیرگذار می‌توان به عکس مشهور زنده‌یاد حسین پرتوی از دیدار همافران ارتش با امام خمینی(ره) اشاره کرد. وزیر فرهنگ همچنین یاد مرحوم حبیب‌الله صادقی را در این مراسم گرامی‌داشت و یادآور شد که نمایشگاه «آیینه در آیینه ۱» سال گذشته میزبان آثار زنده‌یاد صادقی بود که بازدید رئیس‌جمهور محترم از این نمایشگاه را در پی داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی