مدیر کل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به «ایران» خبر داد

آغاز اجرای بیمه تکمیلی درمان برای عشایر و روستاییان

محدثه جعفری
خبرنگار

مصطفی شریعتی مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با «ایران» از اجرایی شدن طرح بیمه تکمیلی برای 40 هزار مستمری‌بگیر روستایی و عشایری خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی نظام تأمین اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری به همه صندوق‌های بیمه‌گر و اینکه همواره بحث درمان و هزینه‌های آن مدنظر رهبری قرار داشت، یکی از بندهای سیاست‌های ابلاغی توجه به حوزه درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است به همین منظور صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تبصره دو ماده 4 در اساسنامه صندوق تلاش کرد تا مسیر درمان را برای جامعه تحت پوشش تسهیل کند. وی افزود: بیمه پایه درمان برای همه تحت پوششی‌های صندوق، بیمه سلامت همگانی است و بیمه تکمیلی به یکی از دغدغه‌های اصلی بیمه‌شدگان تبدیل شده بود که صندوق نیز با کسب مجوز از سوی هیأت مدیره برای بیمه تکمیلی جامعه هدفش اقدامات لازم را انجام داد تا این مهم بعد از 17 سال برای اولین بار محقق شود. مدیر کل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان آنکه افراد بازنشسته صندوق ما بالای 65 سال سن دارند، گفت: این افراد بالطبع مراجعات بیشتری به مراکز درمانی و بیمارستانی خواهند داشت و این امر ضرورت بیمه تکمیلی را برایشان بیشتر خواهد کرد تا بتوانند از پس هزینه‌های درمان در دوران سالمندی برآیند.
شریعتی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با شرکت‌های بیمه درمانی بیان کرد: طی بررسی‌های متعدد که از ابتدای سال با شرکت‌های بیمه درمانی متقاضی داشتیم توانستیم بسته ترکیبی خوبی را برای مستمری‌بگیران‌مان ایجاد کنیم. اکنون در فاز اول اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان به صورت پایلوت سه استان آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان را در نظر گرفتیم تا در صورت رضایت مستمری‌بگیران از خدمات این شرکت بیمه‌ای این طرح را برای همه مستمری‌بگیران در کل کشور اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 هزار نفر از مستمری‌بگیران ما در این سه استان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند و ماهیانه 110 هزار تومان بابت بیمه پرداخت خواهند کرد.  شریعتی با اشاره به فرانشیز 10 درصدی این بیمه تکمیلی بیان کرد: افراد بیمه شده تحت پوشش صندوق نیازی به دوره انتظار ندارند و به محض آنکه اسم‌شان در سیستم ثبت شود می‌توانند از خدمات مراکز تحت قرارداد این شرکت بیمه درمانی و دیگر مراکز خصوصی بهره‌مند شوند.
مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان آنکه این طرح در فاز دوم برای همه مستمری‌بگیران در کشور اجرایی خواهد شد، گفت: فاز اول این طرح که همان دوره آزمایشی است برای مستمری‌بگیران سه استان پیش گفته اجرایی شده است و در صورت رضایت تحت‌پوششی‌ها بعد از یک دوره شش ماهه این طرح برای همه مستمری‌بگیران در کل کشور و در فاز سوم برای همه افراد بیمه شده اجرایی خواهد شد.
شریعتی با اشاره به مبلغ کل جبران هزینه‌های بیمارستانی در این بیمه تکمیلی گفت: در این طرح مجموعاً مبلغ  ۵۴۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال از هزینه‌های درمان مستمری‌بگیران صندوق بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بسته‌های مختلف جبران می‌شود. این مبالغ برای جبران هزینه‌های بیمارستانی 45 میلیون تومان، هزینه‌های سرپایی 6 میلیون تومان، جبران هزینه‌های دارو و ویزیت یک میلیون و 500 هزار تومان، جبران هزینه عینک یک میلیون تومان و هزینه آمبولانس 600 هزار تومان است. افراد برای بهره‌مندی از این خدمات می‌توانند به دفاتر کارگزاری مراجعه کرده و فرم ثبت نام را پر کنند تا اطلاعات‌شان در سیستم شرکت بیمه ثبت شود.
وی در پایان با اشاره به مبلغ کل پرداخت سالانه برای این بیمه تکمیلی درمان گفت: مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی با پرداخت حق بیمه سالانه به مبلغ یک میلیون و 320 هزار تومان که ماهانه از مستمری‌شان کسر و به حساب شرکت بیمه پرداخت می‌شود، می‌توانند از خدمات مختلف آن بهره‌مند شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی