اخبار

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال
بازی پر حادثه را تراکتور برد

گروه ورزشی/ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، دیروز به پایان رسید. از ساعت 14، هوادار و تراکتور، در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برابر هم قرار گرفتند که این دیدار با گل‌ گوستاوو واگنین در دقیقه ۱+۹۰ و روی پاس ریکاردو آلوز، 1-0 به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید. محمدرضا اخباری کاپیتان و دروازه‌بان تراکتور، دقیقه ۸ هنگامی که روی هوا بلند شد، با میلاد کر مدافع خودی سر به سر شد و لحظاتی به حالت بیهوش روی زمین افتاد. البته او پس از معاینات پزشک تراکتور مشکلی برای ادامه بازی نداشت. با این حال او در دقیقه ۴۰ دوباره روی زمین افتاد ولی باز دوباره به بازی ادامه داد. دقیقه ۶۸ هم میلاد کر داخل محوطه جریمه تراکتور، روی توپ ریباندی که اخباری، سر خود را بین توپ و پای مهاجم هوادار که قصد زدن ضربه برگردان داشت، گذاشت که این کار او باعث شد پای بازیکن هوادار به گیجگاه کر برخورد کند. او پس از این برخورد به زمین افتاد و سر خود را گرفت. وضعیت کر در آن لحظه وخیم تشخیص داده شد تا جایی که آمبولانس وارد زمین شد و پس از حدود ۱۰ دقیقه وقفه در زمان بازی، این بازیکن  به بیمارستان منتقل و در ادامه 13 دقیقه وقت تلف شده برای بازی اعلام شد. بازی ذوب‌آهن و ملوان هم، در ورزشگاه فولاد شهر 1-1 مساوی شد. در این دیدار، میلاد جهانی با گل به خودی در دقیقه ۴۸، باعث پیش افتادن اصفهانی‌ها شد و سهیل فداکار (68) بازی را به تساوی کشاند. بازی  گل‌گهر  و مس کرمان نیز، 1- 1 مساوی شد. جورج برایم (55) برای کرمانی‌ها وشایان مصلح (76) برای سیرجانی‌ها گلزنی کردند.

 

احضار کنعانی‌زادگان به کمیته اخلاق

جدایی کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی و پیوستن این مربی پرتغالی به قطر با واکنش برخی از بازیکنان تیم ملی همراه بود. حسین کنعانی‌زادگان، ملی‌پوش تیم الاهلی بازیکنی بود که زیر پست اینستاگرامی خداحافظی کی‌روش از ایران به سرمربی تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر نوشت: «تو به ایران خیانت کردی نه به من و شجاع.» این موضوع باعث شد تا کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مدافع تیم ملی را برای پاره‌ای از توضیحات به این کمیته دعوت کند. بر‌اساس اعلام کمیته اخلاق، کنعانی‌زادگان، باید روز دوشنبه 24 بهمن ماه در این کمیته حضور یابد.

 

عراق در انتظار دیدار دوستانه با ایران

نشست مدیران فدراسیون فوتبال عراق سه‌شنبه با حضور رئیس، نواب رئیس و اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون برگزار شد. پس از آن، خبرگزاری «شفق نیوز» عراق، خبر داد در این جلسه با برگزاری دیدار دوستانه عراق مقابل تیم‌های ایران و تایلند، در ماه مارس (اسفند 1401 یا فروردین 1402) موافقت شد. فدراسیون فوتبال ایران تمایل داشت دیدار با تیم ملی این کشور در تهران برگزار شود، اما طرف عراقی تلاش می‌کند دو تیم در بغداد مقابل هم صف‌آرایی کنند.

 

لبران جیمز، امتیازآورترین بازیکن NBA
رکورد مقدس شکست

لبران جیمز عنوان ارزشمند امتیازآورترین بازیکن تاریخ لیگ NBA را به نام خود ثبت کرد. فوق‌ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز توانست یکی از بزرگ‌ترین و بدون‌شک مهم‌ترین رکوردهای تاریخ لیگ بسکتبال NBA را شکسته و نام خود را برای همیشه در کتاب تاریخ بسکتبال جهان جاودانه کند. پادشاه بسکتبال جهان که سال‌ها است این لقب را به دوش می‌کشد، با کسب ۳۸ امتیاز در دیدار مقابل اوکلاهاما‌سیتی‌تاندر، با گذر از رکورد کریم عبدالجبار، اسطوره بسکتبال جهان و تیم لیکرز، عنوان امتیازآورترین بازیکن تاریخ مسابقات NBA را به نام خود ثبت کند. این رکورد تا قبل از بازی دیروز با ۳۸,۳۸۷ امتیاز در اختیار «کریم عبدالجبار» بود اما اکنون توسط «لبران جیمز» شکسته شد تا او با ۳۸,۳۹۰ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. از این رکورد به‌عنوان رکورد مقدس لیگ NBA نام برده می‌شود و پادشاه همچنان فرصت دارد رکورد تاریخی‌اش را ارتقا دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی