صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

رخدادها

آسیب اجتماعی و سینمای صاحب اندیشه

ابوالفضل پورعرب: سال‌های گذشته هم نمی‌توانستم همه فیلم‌ها را تماشا کنم و «کت چرمی» اولین فیلمی بود که در این دوره از جشنواره دیدم. بازیگران این فیلم بازیهای خوبی داشتند و به نحوی متفاوت از بازیهای قبلشان بود. کارگردان این فیلم، نگاه ویژه‌ای به آسیب‌ اجتماعی داشت که اگر به این سمت پیش برویم، سینمای ما صاحب اندیشه و تحولی در قصه‌ها می‌شود، همچنین کشش بیشتری پیدا می‌کند.
ستاد خبری جشنواره

 

جواد عزتی فراتر از یک بازیگر است

حسین میرزامحمدی: جلسات مختلفی با تهیه کننده و نویسنده برای بازیگران داشتیم. وقتی مشغول نگارش فیلمنامه بودیم ناخودآگاه برخی بازیگران را تصور کردیم و اکثر نقش ها را با همان انتخاب اول سراغشان رفتیم. جواد عزتی هم برای من فراتر از یک بازیگر است و مثل برادر کنار من بود خیلی در این مسیر کمک کرد. زمانی که ما به چنین فیلمی پرداختیم یعنی سال ۹۹ فیلم «خورشید» ساخته نشده بود و جواد عزتی گزینه اول ما بود.
 نشست خبری «کت چرمی»

 

مدام با افراد معتاد در ارتباط بودم

سارا حاتمی: اولین تجربه بازیگری من سریال «زخم کاری» بود و این دومین تجربه کاری من است. از زمانی که متوجه شدم که باید این نقش را بازی  کنم تقریباً هر روز با افراد معتاد ارتباط برقرار می‌کردم تا مدل زندگی شان را بدانم. به کمپ های ترک اعتیاد می رفتیم، پرس و جو کردیم و تحقیقات مختلفی داشتیم. در پیش تولید تمرین های مختلفی داشتیم تا باورپذیر نقش شکل بگیرد.
 نشست خبری جشنواره

 

دوری از جریان حال سینمای ایران

رضا نجاتی:روز اولی که به دفتر آقای بابایی رفتم، گفتم من تلاش می کنم (لطفاً دقت کنید من ادعایی نکردم و‌ندارم فقط می گویم تلاش کردیم) یک فیلم شریف بسازم .
سعی کردیم از جریان حال سینمای ایران دور شویم و به حال جدیدی در سینمای ایران برسیم. احساس می کنم که فیلم شریفی کار کردیم و قابل دفاع است و می توانیم پایش بایستیم.
 ستاد خبری جشنواره

جستجو
آرشیو تاریخی