صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و سه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

بزرگ‌ترین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی ایران افتتاح شد

 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وششمین نمایشگاه صنایع‌دستی در محل نمایشگاه بین‌المللی در خیابان سئول‌ آغاز به کار کرد.
علــی‌اصغـــر شالــبافیـــان، معـاون گردشــــگری کشــــور در نشــست مطبوعاتی این نمایشگاه گفت: وضعیت کشور در چند ماه اخیر به گونه‌ای بوده که صنعت گردشگری هم از پیامدهای آن مصون نبوده است. از این روی، اهمیت نمایشگاه با توجه به تعامل نقش‌آفرینان و ذینفعان حوزه گردشگری مضاعف می‌شود.
به گفته شالبافیان نمایشگاه سال‌ جاری بر خلاف بسیاری از نمایشگاه‌های چند ماه اخیر با استقبال مخاطبین مواجه شده است. او فضای نمایشگاه امسال را بیش از دو برابر سال گذشته اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه امسال ۱۵سالن با فضایی حدود ۶۷ هزار مترمربع به گردشگری موضوع‌محور از استان‌‌های مختلف اختصاص داده شده است.
شالبافیان تعداد مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت را ۷۰ مرکز اعلام کرد و گفت: در این نمایشگاه استان‌ها با تم ‌و موضوعی خاص شرکت کرده‌اند. او پرنده‌نگری، گردشگری دریایی، کشاورزی، خوراک، دسترس‌پذیری، گردشگری کویر، گردشگری زیارتی و... را ازجمله موضوعات نمایشگاه معرفی کرد‌. به گفته وی میزهای گردشگری به همت تشکل‌‌ها انجام می‌گیرد.
او تعداد شرکت‌کنندگان خارجی را بیش از ۲۰۰ نفر از بیش از ۴۰ کشور اعلام کرد و گفت: کشورهای قطر، ترکیه، عراق، ژاپن، اندونزی، تاجیکستان، قزاقستان، مالزی، هندوستان، روسیه و ونزوئلا در این نمایشگاه غرفه‌ خواهند داشت. افراد ‌و کارشناسانی هم از بخش‌ خصوصی کشورهایی همچون عمان، روسیه، تاجیکستان، افغانستان، امارات، سوریه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، الجزایر، قزاقستان و عراق در جلسات b2b حضور دارند.
مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی کشور نیز در این نشست وسعت و فضای داده شده به بخش صنایع‌دستی را 3400 مترمربع اعلام کرد و از نمایش زنده تولید صنایع‌دستی در چهار غرفه خبر داد. جلالی روز تماشا، روایت، رقابت و حمایت‌ را موضوعات چــهار روز نمایشگاه اعلام کرد و بر قوانینی که دستگاه‌ها و بخش‌‌های‌ دولتی را موظف به خرید صنایع‌دستی کرده است، تأکید کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی