صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

معاون درمان وزارت بهداشت خبرداد

پیش‌بینی هفت هزار میلیارد تومان برای صندوق حمایت از بیماران خاص

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هفت هزار میلیارد تومان بودجه برای صندوق حمایت از بیماران خاص پیشنهاد داده‌ایم و قرار است این صندوق پوشش حمایتی را از ۴۴ نوع بیماری به ۱۰۰ بیماری ارتقا دهد.
به گزارش ایرنا، سعید کریمی روز یکشنبه در تشریح دستاوردهای یک ساله معاونت درمان این وزارتخانه افزود:۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی ایجاد شده و ۲ هزار و ۳۰۰ پزشک متخصص نیز در مناطق محروم توزیع شده است. در حال حاضر نیز سقف درآمد پزشکان در مناطق محروم برداشته شده است تا پزشکان در ارائه خدمت به مردم انگیزه بیشتری داشته باشند. اکنون هیچ بیماری در صف انتظار کاشت حلزون  نیست و حدود ۲ هزار نفر به‌صورت رایگان درمان شدند.
به گفته کریمی، امسال حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند که جزو دهک‌های کم برخوردار بودند و اکنون اگر فردی تحت پوشش بیمه نیست، می‌تواند از طریق سازمان بیمه سلامت، خود را بیمه کند.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قرارگاه نظارت بر سلامت در راستای مبارزه با تخلفات تعرفه‌ای و تخلفات حوزه سلامت در معاونت درمان ایجاد شده است، افزود: تاکنون ۱۱۴ پرونده دانه درشت مطرح شده که تخلفات جدی داشتند. مردم بدانند که ما کسی را در کشور نداریم که بخواهد خدمت منحصربه فردی ارائه دهد و تعداد قابل توجهی از افراد متخصص در هر خدمتی در کشور وجود دارد، بنابراین خارج از صندوق بیمارستان هیچ پولی پرداخت نکنند.
کریمی گفت: در بحث پزشک خانواده نیز تلاش داریم فرانشیز را ۱۵ درصد کاهش دهیم‌، یعنی بیمار در بخش سرپایی به جای ۳۰ درصد فرانشیز، ۱۵ درصد بپردازد که البته هنوز قطعی و نهایی نشده است. برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع سال آینده گسترش پیدا می‌کند. در شهرهای بزرگ ابتدا در حاشیه شهرها و بعد در داخل شهرها و مراکز، به‌صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود.
معاون درمان به موج هشتم کرونا نیز اشاره کرد و افزود: ۱۰ روزی است که از قله موج عبور کردیم، میزان مراجعین سرپایی و بستری‌مان در حال کاهش است شرایط خوب است و فوتی‌هایمان زیر ۱۰ بیمار است و گاهی اوقات هم مرگ و میر نداریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی