رئیس‌جمهور در اجتماع مردم ری با اشاره به امکانات موجود در کشور و مقاومت مردم مطرح کرد

آینده روشن برای اقتصاد و معیشت

درست است که تحریم‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و دشمنان تلاش کردند با ایجاد تورم انتظاری در جامعه التهاب ایجاد و با این کار ارزش پول ملی را تهدید کنند، اما این شرایط با همکاری و مشارکت مردم پشت سر گذاشته خواهد شد کشورهای منطقه‌ای و اروپایی مدام به ما پیغام می‌دهند که بیایید با هم سخن بگوییم، شما در حق ملت ایران جفا کرده‌اید

گروه سیاسی/ رئیس‌جمهور پنجشنبه و شنبه گذشته، در دو برنامه جداگانه، به شهرستان‌های ری و پرند سفر کرد؛ سفری به شهرهای اطراف شهر تهران که در آن علاوه بر بازدید از چندین طرح و پروژه نیمه‌کاره، طرح‌ها و پروژه‌های ملی نیز افتتاح شد. در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به شهرستان ری، از طریق یک برنامه ویدیوکنفرانسی، ۱۱۰۰ مدرسه با بیش از ۵ هزار کلاس درس به‌طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد و همزمان در سفر به پرند نیز، کلیدهای ۱۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، به صاحبخانه‌ها اهدا شد. به این ترتیب، برنامه‌های فشرده رئیس‌جمهور در پنجشنبه و شنبه گذشته، نشان‌دهنده توقف‌ناپذیری دولت سیزدهم در مسیر پیشرفت و خدمت‌رسانی در اقصی نقاط کشور است. بویژه اینکه در سفر به شهرستان ری، از پروژه‌های نیمه‌کاره باقی مانده از دولت‌های گذشته بازدید شد که با تأکید و دستور رئیس‌جمهور، اجرای آنها وارد مرحله تازه‌ای شده و تخصیص اعتبار باهدف اتمام آنها، در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار گرفت.
افتتاح 1100 مدرسه با 5 هزار کلاس
بازدید میدانی رئیس‌جمهور از شهرستان ری، با حضور در مرکز بخش فشافویه آغاز شد. در نخستین برنامه، آیت‌الله رئیسی، مدرسه «دکتر رضا گل‌نراقی» این شهر را افتتاح کرد و در ادامه، از طریق ارتباط تصویری، به طور همزمان ۱۱۰۰ مدرسه با ۵ هزار و 164 کلاس درس در ۳۱ استان کشور افتتاح شد.
تکمیل بیمارستان هفتم تیر تا پایان دولت
آیت‌الله رئیسی در ادامه این سفر یک روزه، از پروژه نیمه‌کاره بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر و همچنین پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان بازدید کرد. عملیات عمرانی این بیمارستان از سال ۹۱ آغاز شد که با میزان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، به علت کمبود اعتبارات متوقف شده بود. در این بازدید، با دستور رئیس‌جمهور مقرر شد پروژه توسعه اورژانس و اتاق عمل این بیمارستان تا پایان سال ۱۴۰۲ و ساختمان این بیمارستان تا پایان دولت سیزدهم تکمیل شود.
تصفیه‌خانه فاضلاب تهران
رئیس‌جمهور در برنامه‌ای دیگر از مراحل تکمیل پروژه بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه فاضلاب ایران در جنوب تهران بازدید کرد. تکمیل فاز ۷ و ۸ این تصفیه‌خانه از مصوبات سفر استانی دولت سیزدهم به استان تهران است که 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه بزرگ ملی ۱۷ منطقه از ۲۲ منطقه شهرداری تهران را با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خود قرار خواهد داد. رئیس‌جمهور در این بازدید با تعدادی از کارگران این پروژه به صورت چهره به چهره گفت‌و‌گو کرد، از وضعیت کار و معیشت آنان پرسید و بر پرداخت بموقع حقوق و معوقات آنان تأکید کرد.
پایانه فروش امین‌آباد  ری
بازدید از پروژه پایانه فروش محصولات پروتئینی امین‌آباد، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر بود. این پروژه که فاز اول آن با ارائه ۱۸ غرفه به تعاونی‌های تولید و تولیدکنندگان محصولات پروتئینی اجرایی شده، در صورت تکمیل به باراندازی برای توزیع محصولات کشاورزی به صورت ارزان و بدون واسطه تبدیل خواهد شد.
کمربندی قلعه‌نو
آیت‌الله رئیسی همچنین از عملیات اجرایی کمربند دوم تهران در شهرستان ری بازدید کرد و با توضیحات مدیران پروژه در محل احداث تقاطع غیرهمسطح غنی‌آباد، در جریان آخرین وضعیت احداث این کمربندی و همچنین نیازها و الزامات تکمیل آن قرار گرفت. این پروژه کمربندی ۶ بانده به طول ۲۵ کیلومتر در محدوده قلعه‌نو شهرستان ری واقع شده است که در صورت تکمیل، ۱۸ درصد از ترافیک استان تهران را کاهش خواهد داد.
پیغام‌های مداوم کشورهای غربی
دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور در این سفر، با حضور آیت‌الله رئیسی در مسجد حسین بن علی(ع) و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در این مسجد آغاز شد. آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه نیز در اجتماع مردم شهرستان ری در صحن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به اینکه کشورهای منطقه‌ای و اروپایی مدام به ما پیغام می‌دهند که بیایید با هم سخن بگوییم، گفت: شما در حق ملت ایران جفا کرده‌اید و تصور شما این بود که می‌توانید با تحریم و تهدید کارهای‌تان را پیش ببرید، اما بدانید که زنان و مردان ایرانی با تأسی به اهل بیت (ع) مقابل شما ایستاده‌اند.
وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم با تحریم‌های سنگین دشمنان روبه‌رو بودیم، اضافه کرد: در شرایط فعلی میزان قابل توجهی نفت صادر می‌کنیم و تجارت خارجی ایران به کشورهای منطقه با رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند برنامه‌هایی را که در مورد کشورهای دیگر اجرا کردند در ایران هم انجام دهند، اما سخت اشتباه می‌کنند، تصریح کرد: درست است که تحریم‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد و دشمنان تلاش کردند با ایجاد تورم انتظاری در جامعه التهاب ایجاد و با این کار ارزش پول ملی را تهدید کنند، اما این شرایط با همکاری و مشارکت مردم پشت سر گذاشته خواهد شد. وی با اشاره به مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی در کشور اظهارکرد: با امکانات موجود در کشور و مقاومت مردم، شرایط به سمتی پیش می‌رود که مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و آینده روشنی را برای اقتصاد، سفره و معیشت مردم در پیش داریم.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نزولی شدن رقم بیکاری در ۱۹ استان کشور و نیز بازگشت به چرخه تولید 3هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل، گفت: به مردم اعلام کردیم که با افزایش فروش نفت و رونق تولید و افزایش تجارت، ذخایر ارزی کشور جای نگرانی ندارد، به‌رغم تلاش‌های دولت و اعلام رسمی این مسأله، برخی قصد بلوا و ایجاد نگرانی در بین مردم را دارند، اما بدانند که دولت به صورت رسمی به فعالان اقتصادی برای تولید و صادرات، ارز اختصاص می‌دهد و به کوری چشم دشمنان در این حوزه کمبود و کسری نداریم.
توقف اجرای سند 2030 در دولت
 آیت‌الله رئیسی در دیدار علما، روحانیون و اساتید حوزه علمیه این شهرستان نیز، هدف شایعه‌سازان را تبدیل امید به یأس در جامعه دانست و بر اقدام مجاهدانه در عرصه تبلیغ دین و همچنین افشای ماهیت مرجفون یا همان شایعه‌سازان در جامعه تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم که از سوی یکی از حاضرین مطرح شد، تصریح کرد: موضوع توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل با تأکید رهبر معظم انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، اما به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود. لذا از اولین اقدامات دولت سیزدهم ابلاغ توقف اجرای این سند به دستگاه‌های اجرایی بود و بنده نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل صراحتاً در قبال آن موضع گرفته و اعلام کردم ما در جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین داریم و قطعاً بر همان مبنا عمل خواهیم کرد.
آیت‌الله رئیسی در شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار تبعه خارجی در این شهرستان حضور دارند، اضافه کرد: باید سامانه‌ای برای ثبت مشخصات اتباع ایجاد شود.
چهارشنبه گذشته نیز رئیس‌جمهور با همراهی چند نفر از وزرا از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی که در حوزه‌های مختلف برپا شده است، دیدن کرد.

 

بــــرش

سومین پیگیری رئیس جمهور برای امدادرسانی در زلزله خوی

رئیس جمهور در سومین پیگیری وضع زلزله‌زدگان زمین لرزه اخیر خوی، صبح جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تسریع در تأمین سرپناه و اسکان مناسب زلزله‌زدگان شهرستان خوی تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به شدت برودت هوا در منطقه، دستور داد برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش کمپ‌های اسکان موقت و تأمین مایحتاج مردم انجام و روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان آغاز شود.

جستجو
آرشیو تاریخی