صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست - ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

دور دنیا با چند خبر

رئیس پلیس خیبر پختونخوا خبر داد، پلیس پاکستان یک گروه تحقیقاتی مشترک را برای تجزیه و تحلیل نقض امنیتی به وجود آمده که باعث حمله دلخراش و مرگبار اخیر به مسجدی در شهر پیشاور شد، ایجاد کرده است.

نیکی هیلی سفیر سابق امریکا در سازمان ملل و فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی ۱۵ فوریه ۲۰۲۳ کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام می‌کند.

وزارت خارجه روسیه بر آمادگی طرف روس جهت سازماندهی دور بعدی مذاکرات وزیران خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو با محوریت دستیابی به صلح تأکید کرد.

وزیر خارجه ایتالیا تأکید کرد، سفارتخانه‌های ایتالیا در سراسر جهان با خطر حملات آنارشیستی مرتبط با پرونده آلفردو کاسپیتو ۵۵ ساله که بیش از ۱۰۰ روز است در اعتراض به زندانی بودن اعتصاب غذا کرده، مواجه هستند.

یک مجله انگلیسی گزارش داد که ترکیه با سدهایی که در مسیر رود فرات ساخته، سهم سوریه از این رود را بشدت کاهش داده و بقای میلیون‌ها تن را که شغل اصلی‌شان کشاورزی است، به خطر انداخته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، پکن امیدوار است ژاپن و ناتو از دامن زدن به مسأله تهدید چین و تحریک تقابل منطقه‌ای دست برداشته و اجتناب کنند.

حماس و جهاد اسلامی به میانجی‌های مصر و سازمان ملل اطلاع داده‌اند که حمله به زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، اوضاع منطقه را به وخامت می کشاند.

جستجو
آرشیو تاریخی