صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

اخبـــــار

در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح شد
حداقل حقوق قانون کار به امدادگران پرداخت شود

تا بحث زلزله، سیل و حوادث طبیعی پیش می‌آید همه نگاه‌ها به خدمت‌رسانی هلال احمر است در حالی که شاید کمتر کسی از شرایط امدادگران آگاه باشد. شاید به چشم شما هم آمده باشد که عموم امدادگران جوان هستند که این به خودی خود جنبه منفی ندارد و پویایی جوان‌ها کمک‌رسان این نهاد در شرایط بحرانی است. اما کمتر امدادگر با سابقه بالا را می‌توان در این نهاد دید. در همین خصوص نماینده مردم جوانرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت جذب امدادگران با سابقه بالا در هلال احمر تأکید کرد. آرش زره‌تن‌لهونی، نماینده مردم جوانرود در مجلس شورای اسلامی درباره میزان نیاز هلال احمر به تجهیزات و امکانات برای امدادرسانی در حوادث و سوانح به «ایران» گفت: جمعیت هلال احمر باید آمادگی لازم برای مقابله با حوادث و اتفاقات غیرمترقبه را داشته باشد، در این راستا الزامی است که ناوگان حمل‌ونقل و تجهیزات آن به‌روز باشد و علاوه بر این از نظر نیروی انسانی باید دارای حداقل‌هایی باشد. سال گذشته مجلس به هلال احمر از نظر درمانی و خرید آمبولانس کمک کرد و تلاش کرد در حد امکان به جمعیت هلال احمر کمک کند.
نماینده مردم جوانرود ادامه داد: مسأله دیگری که از اهمیت بالایی برخوردار است، تعیین تکلیف امدادگران هلال احمر است. این افراد بعضاً 10 تا 20 سال در جمعیت هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی همکاری کرده‌اند و عمر و جوانی خود را در این مسیر گذاشته‌اند و هم اکنون از نظر سنی در شرایطی قرار دارند که امکان جذب آنها در دیگر مراکز و ارگان‌ها وجود ندارد. باید برنامه‌ریزی بشود که جمعیت هلال احمر از این افراد با توجه به سابقه کار استفاده کند و قراردادهایی با آنها ببندد که حداقل حقوق قانون کار را دریافت کنند. این افراد در اتفاقات مختلف حضور پیدا کرده‌اند، ضروری است، این مسأله هم در دستور کار قرار بگیرد. وی معتقد است، باید امدادگران جذب و بیمه شوند و در کنار آن ناوگان حمل‌ونقل و تجهیزات هم به‌روز شود.


وزیر بهداشت خبر داد
آغاز مجدد عملیات اجرایی بیمارستان
۳۰۴ تختخوابی مرند

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تأمین اعتبار بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی مرند گفت: این طرح به صورت ملی است و با اختصاص ردیف بودجه آن به زودی شاهد آغاز مجدد عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود.
دکتر بهرام عین‌اللهی همچنین از بیمارستان یکصد تختخوابی آیت الله حجت کوه کمری بازدید کرد و در این بازدید وضعیت حال حاضر این بیمارستان را نامناسب دانست. وی گفت: این شهرستان ویژه با جمعیتی افزون بر ۲۶۰ هزار نفر فقط یک بیمارستان یکصد تختخوابی دارد که این بیمارستان هم به سامانه های نوین پزشکی مجهز نیست و بیماران از این بابت دچار مشکل هستند. وی افزود: در بازدید میدانی از بخش‌های مختلف بیمارستان یکصد تختخوابی آیت الله حجت کوه کمری مرند، مشاهده شد که به دلیل کمبود فضا بیماران دچار مشکل هستند و برخی از آنها که باید در محل جدا و تک اتاقی تحت مراقبت باشند، متأسفانه در بخش‌های بستری همراه بیماران دیگر در حال مداوا هستند که این در شأن شهرستان مرند نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مصدومان اعزامی زلزله خوی در بیمارستان آیت الله کوه کمری مرند عیادت کرد. کلنگ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی مرند در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ در سفر سعید نمکی، وزیر وقت بهداشت و درمان به این شهرستان زمین زده شد ولی تاکنون کمتر از پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد.شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

افزایش۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه‌شدگان صندوق بیمه روستاییان در سال آتی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی بیمه‌شدگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز رایزنی‌هایی انجام شده و ان‌شاءالله افزایش بیش از ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال آینده نیز اتفاق خواهد افتاد. پیشنهادات مربوطه در این زمینه به هیأت امنای صندوق ارائه شده و پس از تصویب اجرا می‌شود. تلاش می‌کنیم سطح هشت درآمدی با کف حقوق کارگری برابری کند.
 بیت الله برقراری در نشستی خبری گفت: برای سال آینده نیز رایزنی کردیم و ان‌شاءالله افزایش بیش از ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال آینده نیز اتفاق خواهد افتاد. پیشنهادات مربوطه در این زمینه به هیأت امنای صندوق ارائه شده و پس از تصویب اجرا می‌شود. تلاش می‌کنیم سطح هشت درآمدی با کف حقوق کارگری برابری کند. برقراری به رشد شاخص‌های بیمه‌ای در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از آغاز به کار دولت ۴۲۴ هزار و ۱۸۸ نفر بیمه شده جدید به صندوق افزوده شده و نسبت به مدت مشابه ۱۴.۹ درصد رشد داشته است. وی با بیان اینکه طبق برآوردها جامعه هدف ما ۹ تا ۱۰ میلیون نفر هستند، اظهارکرد: تاکنون ۲.۵ میلیون نفر عضو صندوق شده‌اند و باید برای افزایش جذب بیمه شدگان اقدامات تبلیغاتی و آگاهی‌دهی انجام دهیم و همچنین به سمت کفایت مستمری برویم، در همین راستا بود که سطوح درآمدی تا ۶۰ درصد افزایش یافت. به این ترتیب سهم پرداختی دولت هم افزایش یافته و مستمری بازنشستگی هم افزایش می‌یابد.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره بودجه سال آتی صندوق گفت: بودجه سال آتی ما نسبت به سال‌جاری، ۱۶۵ درصد افزایش یافته و نشان دهنده اهتمام دولت به این صندوق است و رشد سه برابری را نشان می‌دهد و ۴ هزار میلیارد تومان است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آخرین آمار مستمری بگیران این صندوق را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ هزار و ۲۹ مستمری‌بگیر داریم که ۴۸ هزار و ۷۰۹ نفر بازنشسته پیش از موعد، ۹۷۸۳ نفر بازنشسته ناشی ازکار‌افتادگی داریم. ۸۴ هزار و ۹۹۶ نفر بازماندگان متوفی هستند که از مستمری‌ها استفاده می‌کنند و ۲۵ هزار و ۵۰۱ نفر مستمری بگیر سالمند هستند.
وی اضافه کرد: به سمت سهامداری دارایی‌ها و شرکت‌ها حرکت می‌کنیم و این ریل‌گذاری را انجام داده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی