صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و نوزده - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

بودجه ۷۵ هزار میلیاردی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ تصویب شد

افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی بودجه حمل‌ونقل عمومی

مبلغ ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان بودجه سال آینده شهرداری تهران تنظیم شد.
یکصدوبیست‌و‌ششمین جلسه شورای شهر تهران به موضوع بودجه سال 1402 شهرداری تهران اختصاص داشت که روزهای گذشته شهردار تهران نیز در صحن شورا حاضر شد و درباره آن سخن گفت. درنهایت روز گذشته بودجه ۷۵ هزار میلیاردی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ تصویب شد. محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه لایحه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته است، گفت‌: شهرداری تهران بودجه ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومانی را ارائه داد و مبنای بودجه سال آینده، برنامه چهار ساله توسعه است و عملکرد ۹ ماه شهرداری تهران بررسی شد. آخوندی گفت: بعد از گزارش‌های شهرداری، تا پایان دی‌ماه ۳۸ هزار میلیارد تومان محقق شده و مابقی هنوز به ثبت نرسیده است و نتیجه گرفتیم عدد تحقق امسال از عدد تصویب شده بیشتر می‌شود. عضو شورای شهر تهران با اشاره به حمل‌ونقل عمومی گفت: ۳۳ درصد سهم حمل‌ونقل عمومی جهش بسیار خوبی برای سال آینده دارد.
آخوندی با اشاره به رقم کمیسیون تلفیق گفت: ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تراز کمیسیون تلفیق برای بودجه سال آینده تنظیم شد.
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال در حوزه حمل‌ونقل عمومی اقدامی صورت نگرفته است و مردم به حمل‌ونقل عمومی احتیاج دارند.
وی ادامه داد: بر همین اساس بنا شد رقم عمده‌ای به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یابد و۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از آنچه در لایحه بودجه برای حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است به حمل‌ونقل عمومی تخصیص یابد که تا پایان سال بتوانیم حداقل ۲ هزار دستگاه به شهر تهران بیفزاییم. در ادامه مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری و افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای بودجه حمل‌ونقل شهرداری تهران به تصویب رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی