صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

خبرخوان

تجارت آزاد بین ایران و سوریه غیرفعال است
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر تجارت آزاد بین ایران و سوریه غیرفعال است، اظهار امیدواری کرد که تا چند ماه آینده تجارت آزاد ایران با سوریه فعال شود.
علیرضا پیمان‌پاک اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت ایران طی هشت ماه گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف درصدد احیا و فعال‌سازی تجارت آزاد بین ایران و سوریه است.
معاون وزیر صمت با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین الزامات بحث امتیازات تعرفه‌ای است، عنوان کرد: در بازار کشورهای مختلف صدها برند و بنگاه‌های اقتصادی در حال فعالیت هستند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: بازار در دنیای امروز اغلب رقابتی است. در این عرصه رقابت کشورهایی موفق هستند که بتوانند در ارتباط با کشورهای هدف از مزایای تعرفه‌ای و کاهش تعرفه‌ها استفاده کنند.
 

رشد ۲۰ درصدی تولید تلویزیون
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، تولید انواع تلویزیون در کشور با رشد ۲۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته همراه شد. محمدرضا شهیدی افزود: به جرأت می‌توان گفت اکنون یک‌سوم محصولات لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق است که در این میان قاچاق‌پذیری تلویزیون از دیگر محصولات بیشتر است.
او با بیان اینکه عمده لوازم‌خانگی قاچاق از مرزهای غربی و جنوبی وارد می‌شود، افزود: بخشی از این کالاها، در اصل کالاهای تقلبی است که افراد سودجو برچسب نام و نشان‌های (برند) معروف را به آنها الصاق می‌کنند.
 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی