صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و هجده - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

افزایش تعداد رایزن‌های بازرگانی به ۱۸ نفر

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه و تجارت اظهار داشت: یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای ارتقای روابط تجاری بهره گیری از دانش رایزنان بازرگانی است و بر همین مبنا تعداد رایزنان بازرگانی‌ به ۱۸ نفر افزایش پیدا کرده است که این عدد در اوایل ۱۴۰۰ ، ۲ نفر بود.
احمدرضا علایی با بیان اینکه یک سال است که بر ترسیم نقشه راه متمرکز شدیم، تأکید کرد: یکی از ابزارهای سازمان توسعه تجارت برای ارتقای روابط تجاری بهره‌گیری از دانش رایزنان بازرگانی است و بر همین مبنا تعداد رایزنان بازرگانی‌ به ۱۸ نفر افزایش پیدا کرده است که این عدد در  اوایل ۱۴۰۰ ، ۲ نفر بود و در یک سال و اندی تعداد رایزنان افزایش پیدا کرده و اولویت ما نیز این است که تعداد رایزنان را در کشورهای اولویت یک افزایش بدهیم و امیدواریم که تا پایان سال ۲ رایزن دیگر به تعداد رایزنان بیفزاییم.
او با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه صادرات محصولات غیرنفتی در ۱۴۰۴، تصریح کرد: عدد ۷۵ میلیارد دلار از سوی دولت تعریف شده است و اگر بخواهیم این عدد را با ۱۴۰۰ مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که با شیب مناسبی صادرات در حال افزایش است.
این مقام‌ مسئول ادامه داد: از عدد ۷۵ میلیارد دلاری صادراتی بیش از سه چهارم آن در کشورهای سی آی اس است و سهم این کشورها بیش از ۵۰ درصد است. برای اینکه این هدف محقق شود نقشه راه توسعه تجارت را ترسیم کردیم و بخشی از‌ متولیان این مهم، وزارتخانه صمت و کشاورزی هستند.
 

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی