صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۶

دورنــما

واشنگتن پست(امریکا)
ماه‌ها پس از آنکه کاخ سفید وعده مجازات عربستان برای کاهش قیمت نفت را داد، دولت بایدن با عقب‌نشینی از این موضع تأکید کرد عزمی برای مقابله با این کشور عربی حوزه خلیج فارس ندارد. واشنگتن همچنین با تأکید بر روابط امنیتی سال‌های متمادی با عربستان، گام‌های ریاض برای همراهی با اولویت‌های واشنگتن در صحنه‌های نبرد یمن و اوکراین را مؤثر خواند.

 

گالف نیوز(امارات)
یک روز پس از قطعی شدن وعده امریکا و آلمان برای ارسال تانک‌های مدرن به اوکراین، مسکو در حملاتی همه جانبه، زیرساخت‌های نیروگاهی کی‌یف را زیر آتش گرفت. کارشناسان معتقدند این اقدام به معنای آن است که مسکو با درک مداخله مستقیم غرب در اوکراین، برنامه حملات جدیدش را ترتیب داده است. قرار است تانک‌های آلمان اواخر مارس یا اوایل آوریل به اوکراین برسد.

 

حریت دیلی نیوز(ترکیه)
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، ادعاهای مایک پمپئو در کتاب جدیدش درباره آنکارا را «اطلاعات جعلی»، اغراق شده و نادرست خواند و گفت: «به نظرم همتای سابقم این کتاب را برای کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نوشته است، چراکه مملو از اطلاعات جعلی است و در ادبیات دیپلماتیک می‌توان نوشته‌های این کتاب را دروغ و غلوشده عنوان کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی