صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و پانزده - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان:

کمتر از ۵ درصد دانشجویان اختلال روانی دارند

 مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، با بیان اینکه کمتر از 5درصد دانشجویان با اختلالات مختلف وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، بر هم‌افزایی متولیان مشاوره و سلامت این سازمان به‌منظور تحقق هرچه بیشتر سلامت جسمانی و روانی دانشجویان تأکید کرد.
به گزارش سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ابراهیم نعیمی در سی و چهارمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و یازدهمین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: همه ما برای سلامت جسمانی و روانی یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های وزارت علوم، تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی افزود: پژوهش‌ها و غربالگری سالیانه ما نشان می‌دهد که کمتر از 5درصد دانشجویان با اختلالات مختلف وارد دانشگاه می‌شوند، جوانانی که وارد دانشگاه می‌شوند جزو سالم‌ترین قشر جامعه از نظر سن و شرایط هستند و باید بتوانیم جوانانی را که وارد دانشگاه می‌شوند با آموزش مهارت‌های زندگی توانمند کنیم.
وی تصریح کرد: اکنون که سلامت جسمانی و روانی را می‌سنجیم متأسفانه تعداد کمی از دانشگاه‌ها در این خصوص به دفتر کمک کرده‌اند. تعداد فارغ‌التحصیلانی که به این پرسشنامه‌ها پاسخ داده‌اند حدود ۵ هزار نفر بوده‌اند، در حالی که جامعه آماری باید بالای ۳۰ هزار نفر شود تا سطح معناداری پیدا کند.
جستجو
آرشیو تاریخی