صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

خبر خوان

کاهش تعرفه ارسال بار از کاراکاس به تهران

امور بین‌الملل اتاق ایران با اعلام کاهش تعداد پروازها میان تهران و کاراکاس به یک پرواز در دو هفته، از کاهش تعرفه ارسال بار از کاراکاس به تهران خبر داد.
معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد: برنامه پروازی شرکت هواپیمایی کنویاسا در مسیر کاراکاس ـ تهران و بالعکس (تا آخر آوریل 2023) از یک پرواز رفت و برگشت در هر هفته، به یک پرواز در دو هفته کاهش خواهد یافت.
همچنین تعرفه ارسال بار مورد بازبینی قرار گرفته و نسبت به قبل کاهش محسوسی یافته است، به طوری که هزینه ارسال بار از کاراکاس به تهران در محموله‌های بالای 100 کیلو به 1.8 دلار در هر کیلو و در محموله‌های بالای یک تن به 1.5 دلار (یک دلار و 50 سنت) در هر کیلو کاهش یافته است.

 
ورود ۲۰ میلیارد نخ سیگار از مبادی غیر‌رسمی ‌

رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی اظهار داشت: برآورد مصرف داخلی ۸۰ میلیارد نخ سیگار بوده که حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد آن از مبادی غیر‌رسمی است.
محمدرضا تاجدار افزود: در ۹ ماهه امسال ۵۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون نخ سیگار تولید شد که در مقایسه با میزان تولید در سال گذشته که ۴۵ میلیارد و ۵۸۸ میلیون نخ بود رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.همچنین در ۹ ماهه امسال تنباکوی معسل سه میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۶۲ کیلوگرم تولید داشتیم که در مقایسه با پارسال که سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۲۳ کیلوگرم بوده افت ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
او ادامه داد: برآورد می‌شود سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار سیگار قاچاق و ۱۰۰ هزار تن تنباکوی قاچاق در کشور توزیع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی