صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و سیزده - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

توسعه روابط تجاری ایران و ژاپن


غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با اشاره به کمرنگ شدن روابط تجاری ایران و ژاپن تحت تأثیر تحریم‌ها گفت: تلاش بر این است که با بهره‌گیری از راهکارهای مناسب امکان توسعه مناسبات تجاری بین دو کشور دوباره فراهم شود.
او با اشاره به قرابت فرهنگی و آداب و سنن ایران و ژاپن و همچنین علاقه‌مندی مدیران ایرانی به الگوبرداری از مدیریت ژاپنی، تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته در مراودات تجاری با کشور ژاپن کمترین مورد اختلاف تجاری مشاهده شده است، این امر نشانه روابط سالم تجاری میان دو کشور است.
شافعی موقعیت ژاپن در آ.سه.آن و ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی را زمینه مناسبی برای افزایش مناسبات تجاری بین دو کشور به‌صورت منطقه‌ای دانست و افزود: زمینه‌های همکاری بسیاری بین ایران و ژاپن از جمله در حوزه‌های خودرو، لوازم برقی، کشتی‌سازی، معدن، کشاورزی و... وجود دارد.
رئیس اتاق ایران با اشاره به تشکیل کمیته مشترک ایران و ژاپن گفت: بزودی این کمیته به اتاق مشترک بازرگانی ایران و ژاپن ارتقا خواهد یافت. ما در راستای نزدیک‌تر شدن همکاری‌های تجاری آماده تبادل هیأت تجاری با ژاپن هستیم.
در این دیدار یوری کن‌نو، مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ژاپن هم گفت: به عقیده من همکاری‌های تجاری بین کشورها می‌تواند ضامن برقراری صلح و ثبات اقتصادی باشد و این یکی از رسالت‌های اتاق‌های بازرگانی است.

جستجو
آرشیو تاریخی