سفر کاری معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

مخبر: به‌زودی شاهد گشایش در کشور خواهیم بود

معاون اول رئیس جمهور صبح دیروز وارد زابل شد. وزرای نفت و نیرو و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین تمامی هشت نماینده استان در مجلس محمد مخبر را همراهی کردند. حل مشکلات آبی، پیگیری حقابه هیرمند، حل مشکلات سوخت و جایگاه‌های سوخت، بازدید از ذخایر آبی و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، شرکت در شورای اداری استان و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و عمرانی نظیر بیمارستان و مراکز درمانی، خطوط انتقال برق، مدرسه و... از برنامه‌های محمد مخبر در این سفر یکروزه بود.
معاون اول رئیس جمهور در بازدید از ذخایر آبی و چاه نیمه‌های استان تصریح کرد: دولت سیزدهم با جدیت طرح انتقال آب از دریا و استخراج آب‌های زیرزمینی به سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کند تا مشکلات کم‌آبی و خشکسالی مردم این منطقه به‌طور ریشه‌ای حل شود. وی همچنین نسبت به نهایی شدن پروژه انتقال آب از دریای عمان به سرتاسر این استان در طول دولت سیزدهم، ابراز امیدواری کرد. مخبر همچنین با اشاره به پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی برای احیای حقابه هیرمند تأکید کرد: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از مجاری بین‌المللی پیگیری می‌کند. گفتنی است مخبر اواخر آبان‌ماه سال‌جاری نیز به منظور افتتاح چند طرح اقتصادی و اجتماعی دیگر به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود.
معاون اول رئیس جمهور پس از بازدید از چاه نیمه‌های منطقه سیستان و برخی گلخانه‌های آسیب‌دیده کشاورزان از سرما، با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان زابل در نشستی با مدیران، نمایندگان و مسئولین این منطقه با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم برای پیشرفت کشور ریل‌گذاری جدیدی شده است، افزود: با وجود برخی هجمه‌ها و فشارهای دشمنان بزودی شاهد گشایش‌های خوبی در کشور خواهیم بود.
خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامداران جبران می‌شود
مخبر با اشاره به مشکلات کشور در زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم اظهار داشت: گام‌های بلندی در زمینه اشتغال و مسکن برداشته شده است و به رغم برخی کارشکنی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است. معاون اول رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خسارات وارده به دامداران و کشاورزان منطقه سیستان پس از سرمازدگی هفته‌های اخیر، تصریح کرد: در این سفر تصمیمات خوبی برای ارائه کمک‌ها و تسهیلات مالی به گلخانه‌ها و دامداری‌هایی که از خشکسالی و سرمازدگی دچار آسیب شده‌اند، اتخاذ می‌شود.
برنامه‌ریزی برای حل مشکل جایگاه‌های سوخت
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات سوخت استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: جایگاه‌های سوخت در این استان متناسب با جمعیت و وسعت وجود ندارد و با برگزاری جلسات در این سفر و با حضور وزیر نفت برنامه‌ها و طرح‌هایی برای حل مشکل جایگاه‌های سوخت بررسی و پس از تأیید اجرا می‌شود. دکتر مخبر به حساسیت و علاقه مندی مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور نسبت به منطقه سیستان و بلوچستان اشاره و تأکید کرد: افتتاح خط ریلی زاهدان–خاش موجب خرسندی مقام معظم رهبری شد و رئیس جمهور نیز پس از بروز برخی مشکلات طی روزهای گذشته در این استان تیمی از دولت را مأمور کرد تا مسائل این استان هر چه سریع‌تر پیگیری و برطرف شود.
وی در پایان این جلسه با اشاره به سرمای روزهای گذشته در این منطقه و گرانی قبض‌های برق اعلام کرد که برای جبران این مسأله در این سفر تصمیم‌گیری می‌کنیم.
گفتنی است پیش از ورود معاون اول رئیس جمهور به فرمانداری ویژه زابل برخی از شهروندان این منطقه برای گفت‌وگو با وی جمع شده بودند که دکتر مخبر نیز با حضور در میان آنها به دغدغه‌ها و مشکلات شان گوش سپرد و قول داد پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم برای حل مشکلات مردم انجام شود.
همچنین در بخشی از این سفر، مدرسه ۶ کلاسه روستای دودر شهرستان زرآباد به عنوان دویست و بیستمین مدرسه برکت در استان سیستان و بلوچستان و در ارتباط ویدیوکنفرانسی معاون اول رئیس جمهور با این منطقه محروم کشور به بهره‌برداری رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی