از حضور فیلمی با بازی مصطفی زمانی تا دون‌کیشوت‌بازی افخمی

آخرین خبرها از جشنواره فیلم فجر

فرهنگی/ با نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر، مهمترین رویداد سینمایی کشورمان از زیر سایه محافظه‌کاری و سکوت خبری خارج شده و با انتشار اطلاعات جزئی از کم و کیف برگزاری، کم کم پازل بخش‌های مختلف چهل و یکمین دوره جشنواره در حال تکمیل شدن است. اگرچه در فاصله 10 روز مانده به آغاز جشنواره همچنان ابهامات اصلی درباره بخش‌های مختلف جشنواره و مهمتر از آن لیست نهایی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه پابرجاست اما روز گذشته نسبتاً روز پرخبری از جشنواره بود. رئیس سازمان سینمایی از دبیرخانه این رویداد دیدار داشت و مدیر روابط عمومی در برنامه تلویزیونی جزئیاتی تازه از جشنواره امسال ارائه کرد. «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست از معدود آثار سینمایی حاضر در جشنواره امسال بالاخره به‌صورت رسمی از تقاضای حضور در این رویداد خبر داد و همچنین خبر سپردن اجرای برنامه «هفت» به بهروز افخمی و توضیحات این فیلمساز درباره اجرای این برنامه، با اعلام حضور «استاد» به تهیه‌کنندگی او در جشنواره امسال همراه بود.
اعلام تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها
صبح روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه با خبر حضور روابط عمومی جشنواره در یک برنامه صبحگاهی تلویزیونی و اعلام جزئیات تازه از برپایی جشنواره آغاز شد. مسعود نجفی خبر داد که از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه فیلم‌های این رویداد در ۳۱ استان کشور به نمایش درخواهد آمد و فروش بلیت‌ها به صورت آنلاین خواهد بود. طبق اطلاعات ارائه شده در این برنامه، علاوه بر فیلم‌های بخش اصلی جشنواره که در چهار سالن به صورت همزمان به نمایش گذاشته خواهد شد، فیلم‌های بخش بین‌الملل، کوتاه و مستند هم در سالن‌های دیگر به نمایش درخواهد آمد و همچنین سالنی به تکرار فیلم‌های سودای سیمرغ اختصاص یافته است.
تحمل سختی‌های خاص از سوی فیلمسازان
در ادامه اعلام شد که رئیس سازمان سینمایی شامگاه اول بهمن ماه از دبیرخانه این رویداد بازدید کرده است. رئیس سازمان سینمایی در این بازدید از نزدیک در جریان روند کاری این دوره جشنواره قرار گرفت و در سخنانی کوتاه از شرایط خاص این دوره از جشنواره گفت: «امسال به‌دلیل شرایط پیش آمده، اعضای ستاد برگزاری، همکاران سازمان سینمایی و مؤسسات، فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سختی‌های خاصی را تحمل کرده‌اند تا آثارشان را به جشنواره فجر برسانند. در پرتو زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فیلمسازان، هنرمندان و ستاد برگزاری امسال در جشنواره، منتظر رویدادهای متفاوتی از حیث اجرا و کیفیت آثار خواهیم بود.»
فیلمی با بازی مصطفی زمانی متقاضی فجر
هادی مقدم‌دوست پس از ۷ سال، سومین فیلم سینمایی خود را با نام «عطرآلود» به تهیه‌کنندگی یوسف منصوری و محصول سازمان سینمایی سوره، آماده نمایش کرده تا احتمالاً برای نخستین‌بار در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شود. همزمان با اعلام این خبر، نخستین تصاویر از نقش‌آفرینی مصطفی زمانی و هدی زین‌العابدین به‌عنوان زوج هنری این پروژه منتشر شد. همچنین برای نخستین‌بار لیست کامل بازیگران این فیلم معرفی شدند که در کنار مصطفی زمانی و هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی نیز در این اثر ایفای نقش می‌کنند.
دون‌کیشوت‌بازی افخمی همراه با «استاد»
برنامه تلویزیونی «هفت» که در جریان جشنواره فیلم هر سال به اوج رونق خود می‌رسد امسال هم همزمان با ایام برگزاری جشنواره دور تازه فعالیتش را این بار نه در شبکه 3 سیما بلکه در شبکه نمایش آغاز می‌کند. امسال بهروز افخمی سکاندار اجرای این برنامه است و او درباره اجرای این برنامه تلویزیونی به ایسنا گفته است: «با خودم فکر کردم امسال که جشنواره‌ تغییراتی کرده، خوب است یک دوره‌ دیگر دون‌کیشوت بازی دربیاورم.» «افخمی که اخیراً در گفت‌وگویی بیان کرده بود که مشغول آماده‌سازی ساخت فیلم «صبح اعدام» است و باید در همین فصل، پیش از آنکه برگ درخت‌ها سبز شود، آن را کلید بزند و تمام کند، امسال به‌عنوان تهیه‌کننده‌ فیلم «استاد» به کارگردانی عماد حسینی در جشنواره فجر حضور دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی