با حکم فرماندهی معظم کل قوا سردار سرتیپ رادان به فرماندهی کل انتظامی منصوب شد

فرمانده نام‌آشنای امنیت

حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی دو وظیفه اصلی فرمانده جدید فراجا

 با پایان یافتن مدت مأموریت سردار اشتری در مسئولیت فراجا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی سردار سرتیپ احمدرضا رادان را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سردار سرتیپ احمدرضا رادان
با پایان یافتن دوران مأموریت سردار اشتری و با ابراز قدردانی و رضایتمندی از خدمات ایشان، شما را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.
توصیه اکید اینجانب، جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی است. ارتقای توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت توصیه مهم دیگر است.
از دستگاه‌های گوناگون کشوری انتظار می‌رود با سازمان انتظامی کشور، همکاری لازم را مبذول دارند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۷ دی ۱۴۰۱
تبریک سران قوا به سردار رادان
رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا در پیام های جداگانه ای انتصاب سردار احمدرضا رادان به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند و از خدمات و تلاش‌های ارزنده سردار سرتیپ پاسدار اشتری قدردانی کردند.
نگاهی به پیشینه و کارنامه سردار رادان
احمدرضا رادان زاده ۱۳۴۲ در شهر اصفهان روز گذشته در حالی به فرماندهی کل انتظامی کشور انتخاب شد که  در سابقه خود در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ مسئولیت جانشینی فرمانده‌کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران  را برعهده داشت.
او که حضور خود در نیروهای نظامی کشور را از سال ۱۳۵۹ به دنبال حکم جهاد امام خمینی(ره)  با حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ به عنوان نیروی بسیجی آغاز کرده و در طول دفاع مقدس به سپاه پاسداران پیوسته بود، پس از پایان جنگ به فرماندهی انتظامی منتقل شد. سردار رادان فرماندهی انتظامی استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان و تهران را در کارنامه کاری خود دارد.  او از سال 1376 تا 1379 فرماندهی انتظامی کردستان و از 1379 تا 1383 فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان را به‌عهده داشت. پس از آن تا سال 1385 از جایگاه فرمانده انتظامی خراسان رضوی به خادمی امام رضا (ع) درآمد. سپس به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ منصوب شد و تا سال 1387 نیز در این جایگاه فعالیت کرد. اجرای اصلی طرح ارتقای امنیت اجتماعی که در زمان خود تأثیر بسزایی در تأمین امنیت بانوان، کودکان، افراد ناتوان، مقابله با اراذل و اوباش، مقابله با گروه‌های قاچاق مواد مخدر و دیگر جرایم خشن داشت از جمله نقاط درخشان کارنامه او در زمان برعهده داشتن مسئولیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود و به کاهش چشمگیر آمار ارتکاب به جرم منتهی شد. سردار رادان در تاریخ 5 خرداد 1393 به سمت ریاست مرکز مطالعات راهبردی ناجا منصوب شد و در این مرکز اقدام به چاپ کتاب‌های راهبردی برای فعالیت‌های پلیس در کشورمان کرد. 
جستجو
آرشیو تاریخی