عرضه خودرو در بورس کالا صنعت را از خطر ورشکستگی نجات داد

شارژ بورس با خودرو

سیاست‌های شورای رقابت طی 10 سال گذشته یک صنعت ورشکسته را به جای گذاشت

عرضه خودرو در بورس کالا تصمیمی بود که از طرف کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشور مورد تأیید قرار گرفت و به گفته اکثر کارشناسان، نه‌تنها توانست شفافیت را در بازار خودرو افزایش دهد و رانت ناشی از شکاف قیمت را در بازار از بین ببرد، بلکه باعث شد صنعت خودرو نیز از خطر ورشکستگی نجات یابد و خروج کالاها از فرایند قیمت‌گذاری دستوری و سرمایه‌گذاری در این صنعت را تشویق کند. از نظر کارشناسان، ورود خودرو به بورس کالا در قدم اول به بهبود شرایط خودروسازان و کل صنعت کمک خواهد کرد و در قدم بعدی، با افزایش عرضه‌ها و ورود خودرو‌های وارداتی به بازار می‌توان قیمت‌ها را نیز کنترل کرد و بازار را به تعادل رساند.
 آیا عرضه خودرو در بورس کالا تا به اینجای کار موفق بوده است؟  تا چه میزان اهداف پیش‌بینی شده برای این عرضه‌ها محقق شده است؟ ما این سؤالات را با کارشناسان بازار در میان گذاشته‌ایم .
​​​​​​​​​​​​​​عرضه خودرو در بورس کالا تصمیمی بود که از طرف کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشور مورد تأیید قرار گرفت و به گفته اکثر کارشناسان، نه‌تنها توانست شفافیت را در بازار خودرو افزایش دهد و رانت ناشی از شکاف قیمت را در بازار از بین ببرد، بلکه باعث شد صنعت خودرو نیز از خطر ورشکستگی نجات یابد و خروج کالاها از فرایند قیمت‌گذاری دستوری، سرمایه‌گذاری در این صنعت را تشویق کند.
از نظر کارشناسان، ورود خودرو به بورس کالا در قدم اول به بهبود شرایط خودروسازان و کل صنعت کمک خواهد کرد و در قدم بعدی، با افزایش عرضه‌ها و ورود خودرو‌های وارداتی به بازار می‌توان قیمت‌ها را نیز کنترل کرد و بازار را به تعادل رساند.
آیا عرضه خودرو در بورس کالا تا به اینجای کار موفق بوده است؟ و تا چه میزان اهداف پیش‌بینی شده برای این عرضه‌ها محقق شده است؟ ما این سؤالات را با کارشناسان بازار در میان گذاشته‌ایم که پاسخ آنها در ادامه از نظر می‌گذرد.
جستجو
آرشیو تاریخی