صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

انتقادات مجازی
از یک انتصاب در دولت
 خبر اول اینکه،برخی کاربران فضای مجازی مدعی شدند که «حسن عمیدی» از منسوبان دولت سابق به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و منصوب شده است. به گفته این کاربران، عمیدی پیش از این نیز سابقه حضور در روابط عمومی شرکت ملی پست را در کارنامه داشته و  انتشار برخی اخبار و اظهارات حاشیه‌ساز از سوی این اداره، موجب ایجاد خط تخریبی علیه دولت سیزدهم شده بود و همین امر انتقاد این کاربران را برانگیخته است.

صابون سانسور اسرائیل
بر تن BBC فارسی
 خبر دیگر اینکه،رژیم صهیونیستی درباره انتشار هر نوع اخباری در ارتباط با تصاویر و تأثیر حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، سختگیرانه عمل می‌کند.  کسری ناجی خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی فارسی به سرزمین‌های اشغالی که اخیراً از سوی ارتش رژیم صهیونیستی اجازه پیدا کرد به محل اصابت موشک‌های ایران در پایگاه هوایی نواتیم برود، روی آنتن زنده بی‌بی‌سی فارسی اذعان کرد که گزارش و تصاویر آماده شده توسط او، از فیلتر سانسور اسرائیل گذشته است. ناجی با اشاره به بازدید از پایگاه نواتیم توضیح داد: وقتی آنجا بودیم و فیلمبرداری تمام شد، ارتش اسرائیل فیلم‌های ما را بازبینی کرد و از ما خواسته شد که بخشی از گفته‌های سخنگوی ارتش را حذف کنیم.

دعوای کارشناسان ضدایرانی
روی آنتن زنده!
 شنیدیم که،نزاع و درگیری لفظی تحلیلگران شبکه ضدایرانی اینترنشنال در آنتن زنده، صدای مجری این شبکه را هم درآورد. در گفت‌وگوی ضدایرانی که شبکه تروریستی اینترنشنال با حضور مجید گلپور و علیرضا آخوندی نماینده فارسی زبان و ضدایرانی پارلمان سوئد ترتیب داده بود، این افراد نتوانستند انتقاد از یکدیگر را بپذیرند و کارشان به درگیری لفظی کشیده شد. برخی کاربران فضای مجازی با بازنشر این درگیری لفظی، تشدید اختلاف اپوزیسیون را از جمله تبعات نرم حمله ایران به اسرائیل عنوان کردند.

صدور حکم نهایی
برای یک لیدر آشوب
 با خبر شدیم که،روز گذشته مصطفی نیلی، وکیل توماج صالحی خواننده رپ و از لیدرهای اغتشاشات سال 1401 که به صورت مستقیم دعوت به آشوب و اعمال خشونت علیه نیروهای حافظ امنیت می‌کرد، در گفت و گو با شرق اعلام کرد که رأی نهایی درباره متهم ابلاغ شده و شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان حکم اعدام صادر کرده است. با این حال قوه قضائیه این ادعا را تأیید  یا رد نکرده است.

فرار بازیگر  درجه چندم از کشور
 دست آخر اینکه، سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی خود با محمد صادقی، خبر از فرار او از ایران داد و اعلام کرد که صادقی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد. محمد صادقی تابستان سال گذشته به دلیل برخی موارد اتهامی و ادای توضیحات در ارتباط با حمایتش از جریان آشوب در کشور بازداشت شد و در نهایت آذر ماه سال گذشته رسانه‌ها خبر دادند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده است. صادقی پیش‌تر با پوشش و آرایش‌ زنانه، تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی