برگزاری آیین واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد

تحقق مردمی‌سازی استقلال و پرسپولیس

حمیدرضا عرب
خبرنگار


5اردیبهشت‌ماه سال 1403 را باید سرآغاز و نقطه‌عطفی در نظام باشگاه‌داری سرخابی نامید؛ روزی که با حضور وزیراقتصاد، وزیرورزش، مسئولان فوتبال، مدیران استقلال و پرسپولیس، اصحاب‌رسانه و... سرانجام استقلال و پرسپولیس از فرابوس خارج، به عرضه عمومی رسید و به بخش‌خصوصی واگذار شد.
پیش ازآنکه اتفاق بزرگ رخ دهد، استقلال و پرسپولیس 8 بار به مزایده گذاشته‌شده بودند که هیچ یک موفقیت‌آمیز نبود تا اینکه از حدود 2 ماه پیش وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، عزم خود را برای واگذاری جزم کردند وسرانجام انتقال سهام و مالکیت این دو باشگاه به دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی درساختمان وزارت اقتصاد ودارایی محقق شود.
شاید اگر مسئولان مربوطه اراده و عزم کافی نداشتند، دو باشگاه به این زودی به بخش خصوصی واگذار نمی‌شدند اما اراده مسئولان و توجه به تأکیداتی که مقام معظم رهبری همواره به آن اشاره و به خصوصی‌سازی تأکید فرموده‌اند(سال 1384 و اصل 44) موجب شد تا پروژه واگذاری به‌سرعت انجام شده و یک برگ برنده بزرگ در ابتدای سال 1403 در راستای محقق شدن اهداف بزرگ دولت شکل بگیرد تا به قول مسئولان فتح بابی باشد برای قدم‌های بعدی در راستای نیل به اهداف بزرگ خصوصی‌سازی و مردمی‌سازی دیگر بنگاه‌های اقتصادی.
بدون‌شک این واگذاری مرحله اول از تحقق آرمان‌ها و اهداف دولت خواهد بود و همان طور که آقای کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد؛ پالایش عملکرد خریداران از سوی وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد تا در سال‌های ابتدای واگذاری مشکلی در راه اداره این دو باشگاه به‌وجود نیاید و سرخابی‌ها با کمترین مسأله و چالش به فعالیت خود ادامه داده و در ورزش ایران به‌عنوان دو نماد پر‌هوادار طی طریق کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی