صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خرده خبر

قدردانی رئیس جهانی کوراش از وزیر ورزش و جوانان
حیدر فرمان، رئیس فدراسیون جهانی کوراش در نامه‌ای به کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از او بابت حمایت از کوراش و برگزاری مسابقات جام پوریای ولی تشکر و قدردانی کرد. در قسمتی از پیام حیدر فرمان به وزیر ورزش و جوانان نوشته شده است:«مدیریت فوق‌العاده شما نقش اساسی در تضمین موفقیت چشمگیر این مسابقه قهرمانی ایفا کرده است. این یک بستر جهانی را برای نشان دادن استعدادهای ورزشکاران ما فراهم کرده و فدراسیون بین‌المللی کوراش واقعاً از این بابت سپاسگزار است.»


هاکی زنان با مربی خارجی در آسیا
تیم ملی هاکی سالنی زنان برای اولین‌بار با یک سرمربی چینی-‌امریکایی در مسابقات آسیایی تایلند و انتخابی جام جهانی شرکت می‌کند. رقابت‌های هاکی سالنی زنان آسیا از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و تیم ملی هاکی سالنی ایران که برای این رقابت‌ها از دیروز تمریناتش را در اردو زیر نظر جون کنت ول، سرمربی چینی-امریکایی شروع کرده تا 20 اردیبهشت‌ماه آماده می‌شود و بعد راهی تایلند خواهد شد. تیم هاکی زنان ایران برای اولین‌بار در تاریخ هاکی با حضور یک مربی خارجی در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.
 

صعود نوشاد در رنکینگ جهانی
نوشاد عالمیان در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز به رده ۶۹ جهان صعود کرد.  با پایان جام جهانی تنیس روی میز ماکائو، رنکینگ جدید جهانی به روز شد و نوشاد عالمیان تنها ایرانی حاضر در جام جهانی، با 3 پله صعود در رنکینگ به رده ۶۹ دنیا رسید. او و برادرش نیما اواخراردیبهشت‌ماه در انتخابی المپیک برای تک‌سهمیه آسیای میانه رقابت می‌کنند. البته نوشاد اگر در انتخابی آسیای میانه سهمیه نگیرد، امیدوار است بتواند از رنکینگ جهانی صاحب سهمیه المپیک شود. نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در این رنکینگ تنزل جایگاه داشتند.  ندا شهسواری ۱۴ پله صعود کرد و مهشید اشتری یک پله و شیما صفایی پنج پله تنزل جایگاه داشتند. ندا شهسواری و شیما صفایی نیز در مسابقات انتخابی المپیک آسیای میانه شرکت می‌کنند. بنیامین فرجی هم همچنان صدر رنکینگ رده زیر 15 سال را قرق کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی