صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

جوکوویچ رکورد لاروس را شکست

نواک جوکوویچ، اسطوره صربستانی تنیس، در مراسم جوایز لاروس (لوریوس) که دوشنبه در مادرید برگزار شد، برای پنجمین بار جایزه بهترین ورزشکار مرد جهان را از آن خود کرد. او با این قهرمانی، رکورد پیشین را که در اختیار راجر فدرر بود، شکست.
جوکوویچ که در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ نیز این جایزه را دریافت کرده بود، در سال ۲۰۲۲ به دلیل عدم حضور در رقابت‌های اوپن استرالیا، از حضور در این مراسم محروم شده بود.
اما جوکوویچ تنها برنده این مراسم نبود. آیتانا بونماتی، ستاره تیم فوتبال زنان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا، جایزه بهترین ورزشکار زن جهان را به خود اختصاص داد.
بونماتی که در سال ۲۰۲۱ نیز نامزد دریافت این جایزه بود، سال گذشته با بارسلونا فاتح لیگ قهرمانان زنان اروپا شد و درخشش او در تیم ملی اسپانیا نیز ادامه داشت.
در سایر بخش‌های این مراسم، جود بلینگام، هافبک جوان انگلیسی رئال مادرید، جایزه بهترین استعداد جوان را دریافت کرد. تیم ملی فوتبال فرانسه نیز که در سال ۲۰۲۲ قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شده بود، به عنوان بهترین تیم سال انتخاب شد. مراسم جوایز لاروس که به عنوان «اسکار ورزش» شناخته می‌شود، هر ساله توسط بنیاد لاروس که توسط نلسون ماندلا تأسیس شده است، برگزار می‌شود. این مراسم با هدف ترویج ورزش و فعالیت‌های بشردوستانه در سراسر جهان برگزار می‌شود.
جایزه یک عمر دستاورد نیز به یوهان کرایف، اسطوره فوتبال هلند، تعلق گرفت که در سال ۲۰۱۶ درگذشت. این جایزه توسط پسرش یوردی کرایف دریافت شد.

 

برش

فهرست کامل برندگان جوایز لاروس ۲۰۲۴ به شرح زیر است:
بهترین ورزشکار مرد     نواک جوکوویچ (تنیس)
بهترین ورزشکار زن     آیتانا بونماتی (فوتبال)
بهترین تیم سال     تیم ملی فوتبال فرانسه
بهترین استعداد جوان     جود بلینگام (فوتبال)
چشمگیرترین بازگشت سال     تایگر وودز (گلف)
ورزشکاران معلول برتر     پارالمپیک ایتالیا
بهترین ورزشکار اکشن     کلوئه کیم (اسنوبرد)
بهترین الهام‌بخش ورزشی     یعقوب زکری (بوکس)
یک عمر دستاورد     یوهان کرایف (فوتبال)

جستجو
آرشیو تاریخی