صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

بیستمین قهرمانی اینتر در سری A با پیروزی مقابل رقیب دیرینه

بهتر از این نمی‌شد!

فرخ حسابی/ اینتر میلان تبدیل به دومین تیم در پنج لیگ برتر اروپایی شد که قهرمانی خود را پیش از پایان فصل قطعی کرد. پیش از این بایرلورکوزن در آلمان این موفقیت را کسب کرده بود و تکلیف سه لیگ انگلیس، فرانسه و اسپانیا نیز هنوز مشخص نشده است که البته تا حد زیادی می‌توان شانس قهرمانی را به پاری سن ژرمن و رئال مادرید در فرانسه و اسپانیا داد.
قهرمانی اینتر در بهترین شرایط ممکن برای این تیم و هوادارانش به دست آمد، با برد در دربی و مقابل رقیب دیرینه‌شان یعنی میلان؛ از این بهتر نمی‌شد.
استفانو پیولی سرمربی میلان قبل از بازی گفته بود: «اینتر قهرمان لیگ می‌شود ولی ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا برنده دربی باشیم و جشن قهرمانی آنها را به تأخیر بیندازیم.»
اما میلان از پس این کار برنیامد و اینتر دوشنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم سری آ ایتالیا در یک بازی تماشایی و جنجالی موفق شد حریف قدیمی و همشهری خود را با نتیجه 1-2 از سر راه بردارد و قهرمانی‌اش را در این مسابقات مسجل کند.
این بیستمین قهرمانی اینتر در سری آ ایتالیاست که باعث می‌شود از این به بعد دومین ستاره را روی پیراهن خود قرار دهند. این ایده اومبرتو آنیلی رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا بود که در دهه 50 پیشنهاد داد باشگاه‌های ایتالیایی به ازای هر 10 بار فتح اسکودتو یک ستاره روی پیراهن خود قرار دهند. یوونتوس اولین ستاره را سال 1958 برد. جوزپه مواتا مدیر اینتر پس از قهرمانی دوشنبه شب گفت: «واقعیت این است که می‌خواستیم اسکودتو را فتح کنیم تا دومین ستاره را هم روی پیراهن خود داشته باشیم.»
 سیمونه اینزاگی سرمربی اینتر پیش از این با هدایت این تیم به قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا رسیده بود و همچنین راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا هم شده بود اما در دوران حرفه‌ای‌اش هرگز قهرمانی سری A را تجربه نکرده بود.
حالا او تبدیل به یک اسطوره در جمع هواداران نراتزوری شده است. اینزاگی در نشست خبری این بازی تاریخی گفت: «اسکودتو؛ امشب شب زیبایی است که باید با همه آن را سهیم شد، باشگاه، مدیران و رئیسی که متأسفانه در کنار ما نیست اما بسیار خوشحال است و من آن را احساس کردم.»
جستجو
آرشیو تاریخی