صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و شش - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

سرنوشت تیم ملی در دست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال

ایرانی یا خارجی؛ فعلاً همه چیز روی هواست!

پریسا غفاری/ سریال تغییرات در رشته‌های توپ و توری حالا به بسکتبال رسیده، پس از رونمایی از پائز در والیبال انگار مسئولان فدراسیون بسکتبال هم می‌خواهند با معرفی سرمربی جدید برای تیم ملی بزرگسالان شانس خود را برای موفقیتی بزرگ‌تر آزمایش کنند، اما باید دید آیا فرمول انتخاب سرمربی جدید از میان 9 گزینه فرمول مناسبی برای این کار خواهد بود یا اینکه این اتفاق به یک بازی اسم و فامیل ختم خواهد شد.
در نشست کمیته فنی فدراسیون نام ۴ گزینه داخلی و ۵ مربی خارجی مطرح شد که قرار است اعضا رزومه گزینه ها را بررسی و نظر خود را مطرح کنند تا از میان آنها یک نفر به عنوان سرمربی جدید انتخاب شود. البته ممکن است در پایان پروسه بررسی گزینه‌ها فردی خارج از این فهرست به عنوان نفر اول نیمکت تیم ملی معرفی شود تا او هدایت تیم ملی را در دست گیرد.

 گزینه‌های سرشناس در لیست فدراسیون
سعید تابش‌نیا، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون در خصوص فهرست 9 نفره کاندیداهای هدایت تیم ملی به خبرنگار روزنامه ایران می‌گوید: «تمام گزینه‌های داخلی و خارجی جزو نفرات مطرح هستند. رزومه‌ها در اختیار اعضای کمیته فنی قرار گرفته و بناست نتیجه نهایی را در اسرع وقت به فدراسیون اعلام کنند تا هیأت رئیسه در این خصوص
تصمیم گیری کند.»
تابش‌نیا از اشاره مستقیم به نام گزینه‌ها خودداری کرد، اما توضیح داد: «مربیان مورد نظر خارجی از کشورهای صاحب سبک اسپانیا، صربستان و ایتالیاهستند. هاکان دمیر هم از لیست گزینه‌ها خارج نشده است. گزینه‌های داخلی را هم قاعدتاً به خاطر پیگیری لیگ برتر نامی از آنها نمی‌بریم.»
بازار داغ شایعات
در این بین برخی شایعات نیز حکایت از این دارد که شانس انتخاب مربیان ایرانی بیشتر از گزینه‌های خارجی است اما تا وقتی هیأت رئیسه فدراسیون بسکتبال تشکیل جلسه ندهد، نمی‌توان در این خصوص  نتیجه‌گیری درستی داشت، چون به اعتقاد کارشناسان و منتقدان بسیاری از گمانه‌زنی‌های فعلی بر پایه تحلیل‌های فردی است از این رو زیاد نباید به این مدل بازارگرمی‌ها توجه کرد.

چالش احتمالی
اما نکته مهمی که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد، نگاه نظارتی کمیته فنی فدراسیون بسکتبال به فعالیت سرمربی بعدی تیم ملی است! آنها در تلاشند قانونی را با کمک فدراسیون به تصویب برسانند که در حین فعالیت سرمربی تیم ملی هم فرایند نظارتی در اختیار داشته باشند که طبیعتاً این موضوع به مذاق سرمربی جدید خوش نخواهد آمد و این مسأله می‌تواند به چالشی سخت میان کمیته فنی و کادر فنی تیم ملی تبدیل شود.

جستجو
آرشیو تاریخی