صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

روز گذشته برگزار شد

آزمون آموزگاری با ۸۲ درصد داوطلب زن

آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگاری، دیروز با حضور ۶۳۶ هزار داوطلب برگزار شد.
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح دیروز، ۱۸ اسفند، با حضور در حوزه دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی از روند برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی سال ۱۴۰۳ بازدید کردند.
رضامراد صحرایی، ضمن تشکر از عوامل اجرایی و حفاظتی برگزار کننده آزمون استخدامی آموزش و پرورش، درباره نگاه ویژه دولت سیزدهم برای جذب معلمان متخصص گفت: با توجه به آمار بالای داوطلبان در این آزمون و گستردگی آنان، امکان رقابت نزدیک‌تر و انتخاب بهترین‌های آموزگاری برای دانش‌آموزان آینده‌ساز این کشور میسر است چرا که مردم، فرزندان خود را به مدارس برای تعلیم و تربیت می‌فرستند و آنها لایق بهترین‌ها هستند.
پورعباس نیز در این بازدید گفت: بیش از ۶۳۶ هزار نفر متقاضی در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و استثنایی ثبت‌نام کرده‌اند.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این آزمون یکی از بزرگترین آزمون‌هایی است که در سراسر کشور برگزار شد و اولین آزمونی است که بالاترین داوطلب شرکت کننده زن یعنی ۸۲ درصد را در برمی گیرد و ۱۸ درصد داوطلبان مرد هستند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این آزمون در ۲۵۴ شهرستان و ۳۲۴ حوزه امتحانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و 2 هزار و 135 حوزه فرعی در سراسر کشور در صحت و سلامت کامل برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی