صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

افتتاح بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی کشور و کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه

در احداث این کارخانه تا بیش از 60 درصد از توانمندی‌های تأمین و تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بهره گرفته شده است. ظرفیت تولید سالیانه کارخانه زمزم3، یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی است .

روز گذشته کارخانه زمزم 3 به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی در کشور و یکی از بزرگترین واحدها در غرب آسیا که در زیر مجموعه شرکت فولاد خوزستان احداث و راه‌اندازی شده، هم با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شد. آیت‌الله رئیسی از بخش‌های مختلف این واحد بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران و مدیران مجموعه از جزئیات فعالیت‌ها و تولیدات آن مطلع شد.
آهن اسفنجی یکی از محصولات میانی در زنجیره ارزش فولاد است که کارخانه زمزم 3 به عنوان سوپرمگامدول آهن اسفنجی، جمهوری اسلامی ایران را از این حیث بی‌‌نیاز خواهد کرد. در احداث این کارخانه تا بیش از 60 درصد از توانمندی‌های تأمین و تولیدکنندگان داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی بهره گرفته شده است. ظرفیت تولید سالیانه کارخانه زمزم 3، یک میلیون و 760 هزار تن آهن اسفنجی است که می‌تواند به 2 میلیون تن افزایش یابد. با بهره‌برداری رسمی از این واحد 200 فرصت شغلی مستقیم و پایدار ایجاد خواهد شد.
همچنین علاوه بر افتتاح کارخانه زمزم 3، کارخانه فولاد آتیه خاورمیانه نیز از طریق ویدیوکنفرانس افتتاح شد. طرح فولاد آتیه خاورمیانه اهواز، با ظرفیت تولید 600 هزار تن اجرا شده و محصول تولیدی آن، ورق‌های فولادی گرم است. ارزش سرمایه‌گذاری در این طرح 50 هزار میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن حداقل هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌شود.در فاز دوم این واحد که با ساخت کوره دوم تکمیل خواهد شد، ظرفیت تولید به 600 هزار تن در سال خواهد رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی