صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پانزده - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱

عملیات اجرایی توسعه خط هفت مترو آغاز شد

مترو به شمال غرب تهران می‌رسد

مهسا قوی قلب
خبرنگار


مراسم آغاز پروژه توسعه خط 7 مترو در شمال غربی تهران و افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در منطقه ۲ دیروز در قالب یکصدوچهارمین پویش امید و افتخار برگزار شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم، با اشاره به توافقی که با قرارگاه خاتم انجام شده است، گفت: دو ایستگاه جدید در منطقه شمال غرب پایتخت، ظرف ۱۸ ماه به شهروندان تحویل خواهد شد.
محسن هرمزی افزود: در بودجه سال آینده بیش از ۳هزار میلیارد تومان برای دو ایستگاه این بخش در نظر گرفته شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سال گذشته ایستگاه شهید دادمان به بهره‌برداری رسید و کمتر از یک سال ورودی دوم این ایستگاه تحویل شهروندان شد. با این افتتاح دسترسی مردم به بیمارستان آتیه و خیابان‌های اطراف راحت‌تر می‌شود. پروژه‌ای هم که کلنگ آن به دست مسئولان به زمین زده شد، پروژه‌ای است که منطقه شمال غرب تهران را که از نعمت مترو بی‌بهره است، دارای حمل و نقل ریلی خواهد کرد و با اجرای این پروژه بیش از ۱۵درصد به ظرفیت مترو تهران اضافه خواهد شد.
هرمزی افزود:  این عملیات با 9 جبهه کاری آغاز می شود. بودجه این عملیات از محل منابع غیرنقدی واریز می‌شود. برای این پروژه سه زمین درنظر گرفته شده بود که هر سه را تحویل گرفتیم.
وی با بیان اینکه تونل این دو ایستگاه سال آینده تمام خواهد شد، افزود: قرارداد ساخت خط ۹ نیز انجام خواهد شد و مردم در آینده نزدیک از این توسعه حمل و نقلی برخوردار می‌شوند.
 
سال آینده پایتخت
 آلودگی کمتری را تجربه می‌کند
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این مراسم گفت: از سال آینده با ورود واگن‌های جدید و با برقی‌سازی حوزه حمل و نقل، پاسخ روشنی برای حل مشکل آلودگی هوا خواهیم داشت.
پرویز سروری افزود: اولویت‌های مردم تهران، توسعه حمل و نقل و کاهش ترافیک و آلودگی هواست. در عین حال، هدفگذاری برای پروژه‌های حمل و نقلی، پاسخی به این دغدغه‌هاست.
وی گفت: تلاش ما بر این است تا جایی که می‌شود، تقاضای تردد از روی زمین را به زیر زمین منتقل کنیم. برای این کار باید حمل و نقلی ترکیبی ایجاد کنیم و اتوبوس، ون و تاکسی در کنار مترو در خدمت چنین اولویتی قرار گیرند. هدفگذاری بودجه شورا هم در دو سال اخیر بر این امر مبتنی بوده است.
سروری با تأکید بر اینکه از سال آینده با ورود واگن‌های جدید کار ۲۰ساله مترو به انجام می‌رسد، افزود: تلاش‌ها و کوشش‌های دولت و شهرداری باعث شد تا سال آینده سال حمل و نقل ریلی برای تهران باشد و پایتخت الگویی برای کل کشور در زمینه خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

جستجو
آرشیو تاریخی