صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

انتخابات فدراسیون شطرنج بالاخره استارت خورد
فدراسیون شطرنج که از هشت ماه پیش به دلیل کناره‌گیری رئیس وارد دوره سرپرستی شد با برگزاری نشست‌های لازم برای تشکیل کمیسیون‌های داخلی، بالاخره وارد پروسه انتخابات شد.
بعد از کناره‌گیری حسن تأمینی از ریاست این فدراسیون (۱۲ خرداد)، وزارت ورزش شهرام عظیمی را به‌عنوان سرپرست منصوب کرد (۲۳ خرداد) و در ادامه هم شادی پریدر نایب رئیس پیشین فدراسیون عهده‌دار این مسئولیت شد.
شادی پریدر ۲۷ آذر به‌عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب شد در حالی‌که از همان روز نام‌نویسی از کاندیداهای این فدراسیون آغاز شده بود. این درحالی بود که فدراسیون با چالش دبیر و نداشتن دبیر مجمع برای نظارت در پروسه نام‌نویسی از کاندیداها مواجه بود. همین مسأله باعث شد بعد از گذشت پنج روز از آغاز نام‌نویسی‌ها، وزارت ورزش ادامه آن را لغو و به زمان دیگری موکول کند. بدین ترتیب فدراسیون با انجام اقدامات لازم جهت تشکیل قانونمند کمیسیون‌های داوران، ورزشکاران و مربیان استارت زد.


فروغی، سرانجام به اردو دعوت شد
در دور جدید تمرینات تیم ملی تیراندازی جواد فروغی به اردو دعوت شد. بعد از پایان مسابقات فینال فینالیست‌ها فروغی که در پایان آن رویداد بعد از وحید گلخندان، سیدامیر میرجهانبخش، سجاد پورحسینی، امیر جوهری‌خو و محمدعلی پساویده‌ئر، در رده ششم ایستاده بود از سوی سرمربی دعوت شد. هانیه رستمیان، لعیا محمدی، گلنوش سبقت‌الهی، مینا قربانی، زینب طوماری، نوشین پی‌خسته، حسین ظفرجعفرزاده وابراهیم برخورداری نفرات دیگر
اردو هستند.
 

هورسان، محروم و جریمه شد
کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، رأی خود را درباره دیدار تیم‌های هورسان رامسر و مس رفسنجان در لیگ‌برتر صادر کرد. این کمیته برای رسیدگی به حواشی دیدار مورخ 25 بهمن بین تیم‌های والیبال هورسان رامسر و مس رفسنجان تشکیل جلسه داد. به‌رغم دعوت قبلی از باشگاه هورسان، نماینده‌ای حضور نداشت. حسب گزارش ناظر مسابقه تماشاگرهای منتسب به تیم میزبان با به‌کار بردن الفاظ زشت و خارج از نزاکت و پرتاب بطری آب به داخل زمین موجب توقف طولانی در بازی شده‌اند. براساس رأی این کمیته استناد به‌بند 1 ماده 3 و بندهای 1 و 3 ماده 4 آیین‌نامه انضباطی، باشگاه هورسان رامسر به یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگر در بازی خانگی و مبلغ 50 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.
 

والیبال نشسته‌ها به اردو رفتند
سومین اردوی تیم ملی والیبال نشسته در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان از 12 اسفندماه آغاز می‌شود. صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی، مهدی بابادی، مجید لشکری، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، حسین گلستانی، سیدمحمدحسینی جد، محمد نعمتی، جمال نظری، قاسم اسلامی، مسعود امامی، میثم علی‌پور، میثم حاج‌بابایی، عیسی زیراهی و داوود علیپوریان 16 ملی‌پوش دعوت شده هستند که دور جدید اردوی خود را زیر نظر هادی رضایی سرمربی تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون استارت می‌زنند.


پایان دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا بدون مدال
دوچرخه‌سواری ایران در مسابقات پیست قهرمانی آسیا 2024 عملکرد ضعیفی بر جای گذاشت و موفق به گرفتن مدالی نشد. ششمین و آخرین روز مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا در هند به پایان رسید و بازهم نمایندگان ایران همانند روزهای قبلی موفق به گرفتن مدالی نشدند.
 

قهرمانی سپاهانی‌ها قطعی شد
دختران والیبال نشسته سپاهان در حساس‌ترین دیدار دور برگشت لیگ‌برتر رقیب سنتی و همشهری خود را با حساب ۳ بر صفر شکست دادند و قهرمانی را قطعی کردند. دومین مسابقه فینال در مجموعه صفائیه اصفهان بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن برگزار شد که در این بازی ابتدا دو همشهری پایاپای پیش رفتند، اما موتور سپاهانی‌ها روشن شد تا امتیازات از دست رفته را جبران کنند و ۲۵ بر ۱۵ ست نخست را به نام خود کنند. دومین دست بازی یک‌طرفانه با نتیجه ۲۵ بر ۱۱ به سود سپاهان شد، اما ست سوم باز هم دو تیم هم‌پای هم پیش رفتند. با این حال طلایی‌ها با تجربه بیشتر خود و استفاده از مهره‌های کلیدی ۲۵ بر ۲۰ پیروز ست و بازی شدند. به این ترتیب سپاهانی‌ها خود را آماده هفتمین جشن قهرمانی آن هم در خانه می‌کنند و آخرین بازی‌ آنها با فولاد هرمزگان جنبه تشریفاتی خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی