صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

فینال لیگ برتر والیبال بانوان

سایپا و مهرسان برای آسیا می‌جنگند

پریسا غفاری
خبرنگار


دو تیم سایپا و مهرسان امروز در آخرین بازی فینال لیگ برتر والیبال به مصاف هم می‌روند تا ضمن کسب قهرمانی جواز حضور در باشگاه‌های آسیا را کسب کنند. بیست‌وسومین دوره این مسابقات که از پنجم آبان‌ماه با حضور هفت تیم مهرسان، هوران یزد، پیکان تهران، فولاد مبارکه سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان، مس رفسنجان و سایپا تهران آغاز شده است، امروز به پایان می‌رسد.
فینال این رقابت‌ها به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای یکم، چهارم و هشتم اسفند‌ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار شد و تیم‌های مهرسان و سایپا که برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می‌روند در دیدارهای اول و دوم، یک‌بر‌یک برابر شدند.
تیم سایپا در مرحله مقدماتی با ۱۱ برد و ۳۳ امتیاز صدرنشین جدول شد و تنها یک شکست در مرحله گروهی تجربه کرد تا حریف تیم ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی شود.
نارنجی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی با دو برد متوالی مقابل ذوب‌آهن جواز حضور در فینال را به دست آوردند. در آن ‌سوی میدان فینال، تیم مهرسان قرار دارد که در مرحله گروهی با هشت برد و ۲۵ امتیاز جایگاه سوم جدول را کسب کرد.
 شاگردان فاطمه رشیدی در مرحله نیمه‌نهایی سه بار به مصاف فولاد مبارکه سپاهان رفتند که در دیدار رفت نتیجه را سه بر یک واگذار کردند، اما در دو مسابقه بعدی 3-2 و 3-1تیم دوم جدول مقدماتی را شکست دادند و راهی فینال شدند.
مهرسان و سایپا در مرحله مقدماتی دو بار (۲۶ آبان و ۲۲ دی‌ماه) با یکدیگر روبه‌رو شدند که شاگردان نیلوفر حجتی در تیم سایپا هر دو مسابقه را سه بر یک به سود خود پایان دادند و حالا دو تیم برای پنجمین‌بار به مصاف هم خواهند رفت تا قهرمان این فصل از مسابقات را مشخص کنند. سایپا در سال ۱۳۹۹ قهرمان لیگ برتر زنان شد و امسال برای دومین قهرمانی تلاش می‌کند، اما مهرسانی‌ها امیدوارند با شکست سایپا برای نخستین‌بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند. حضور بانوان تماشاگر در این دیدار که از ساعت ۱۲ در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود، آزاد است.

جستجو
آرشیو تاریخی