صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و یازده - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

چند ماه خانه نشینی و تعطیلی اردوها خودش عامل افت بود

شه‌بخش: اگر هر روز مسابقه تدارکاتی داشتیم، انتقادات بجا بود

فائزه زمانی
خبرنگار

شمارش معکوس برای شروع مأموریت جدی فونتانا سرمربی جدید تیم ملی بوکس در مسابقات جهانی ایتالیا شروع شده است. روزها مثل برق و باد گذشت و بوکسورها 2 روز دیگر عازم مسابقات انتخابی المپیک می‌شوند تا شانس خود را برای رزرو بلیت المپیک پاریس امتحان کنند. تیم ملی در این مدت هرچند دیر و کوتاه اما بالاخره رنگ مربیان کوبایی را به خود دید و حالا با این مربی در ایتالیا برای بیرون کشیدن سهمیه المپیک از دهان شیر مبارزه خواهد کرد.
دانیال شه‌بخش ستاره تاریخ‌ساز تیم ملی که همیشه چشم  امید تیم ملی بوکس بوده به گفته خودش کار را در ایتالیا سخت می‌داند اما از همیشه امیدوار‌تر است تا بتواند کار را در ایتالیا تمام کرده و با بلیت پاریس به ایران برگردد.
او حضور کوتاه‌مدت سرمربی جدید کوبایی را بی‌تأثیر نمی‌داند: «فونتانا و متقابلاً ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا در کنار یکدیگر باشیم و باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم. در حال حاضر با برنامه‌ریزی فدراسیون استارت مسابقات برون‌مرزی زده شده و اخیراً هم در تورنمنت بلغارستان شرکت کردیم.به هرحال فونتانا مدت کمی است که سرمربی تیم ملی شده و فرصت کمی برای استفاده از تجارب او داشتیم ولی حضورش بی‌تأثیر هم نبود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در آینده هماهنگی بیشتری صورت بگیرد.»شه‌بخش معتقد است فونتانا برای نشان دادن هنر خود باید فرصت بیشتری داشته باشد: «همان‌طور که مربیان کوبایی در دنیا سبک خاص خودشان را دارند، مربیان ایرانی هم سبک خود را دارند. به هرحال فونتانا سال‌ها هدایت تیم ملی تایلند را برعهده داشت و با این تیم مدال المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده است. به‌راحتی نمی‌شود چشم روی رزومه او بست. فونتانا زمان زیادی برای ساختن تیم ملی تایلند داشت، ما هم باید زمان کافی به او بدهیم تا هم بوکسورها پیشرفت کنند و هم فونتانا بتواند هنر خود را نشان دهد.»ستاره تاریخ‌ساز بوکس در واکنش به انتقادها نسبت به افت اخیرش گفت: «انتقادات همیشه هست. در اوج هم که باشی، عده‌ای منتقدت هستند. اخیراً من اصلاً در تورنمنت تدارکاتی شرکت نکردم که بخواهم در مسابقات رسمی نتیجه‌اش را بگیرم.
افت با ورزشکار همراه بوده و ممکن است گاهی پیش بیاید، همیشه که روز من نیست و باخت هم پیش می‌آید.اگر ما هرروز در یک تورنمنت تدارکاتی باشیم و بعد نتیجه نگیریم، عزیزان می‌توانند انتقاد کنند. بعد از بازی‌های آسیایی تقریباً 3، 4 ماهی خانه‌نشین بودیم و خبری از اردو‌ها نبود. همین 3، 4 ماه تعطیلی اسمش افت است.یک‌سری چیزها هم مطمئناً تغییر کرده است، به هرحال من آن  آدمی که 4 سال پیش اولین سهمیه المپیک استان سیستان و بلوچستان را گرفت، نیستم و قطعاً انتظارات از من بالارفته و همین کار را برایم سخت‌تر می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی